A neves szakember még 2017-ben csatlakozott a csapathoz technikai igazgatóként, munkássága révén pedig négy egyéni világbajnoki cím és öt konstruktőri trófea megszerzéséhez járult hozzá. A szakember néhány éve háttérbe vonult, feladatait Mike Elliott vette át, tavaly áprilisban azonban a Mercedesnél úgy döntöttek, a két szakember pozíciót cserél, így azóta újra Allison látja el a technikai igazgatói feladatokat, így a 2024-es versenyautóval kapcsolatos munkálatokat is ő felügyeli.
A Mercedes csütörtökön jelentette be, hosszú távú szerződést írtak alá az 55 esztendős szakemberrel, ez pedig kulcsfontosságú a 2026-ban érkező új érára való felkészülés során.
„Az F1 rengeteg szerencsét hozott számomra, de annál nagyobb szerencsében nem volt részem, mint amikor válaszolnom kellett Toto [Wolff] hívására, miszerint csatlakozzam a Mercedeshez 2017-ben” — fogalmazott Allison. „Hatalmas kiváltság, hogy folytathatjuk ezt a közös kalandot, és tovább is ilyen briliáns kollégákkal dolgozhatok, és közösen küzdhetünk a bajnoki sikerekért.”
Toto Wolff hozzátette, szerinte Allison a „leglenyűgözőbb technikai vezető a Forma-1-ben”.
„Gladiátor szellemisége a tudásával, tapasztalatával és eltökéltségével párosulva kivételessé teszi” — fogalmazott. „Amióta 2017-ben csatlakozott hozzánk, személy szerint nekem is kulcsfontosságú szövetséges és szárnysegéd. James egy igaz barát, akire támaszkodni lehet, nemcsak a sikeres időkben, hanem a nehéz pillanatokban is.”
Nemrégiben derült ki az is, hogy Toto Wolff további három évre szóló szerződést írt alá a Mercedesszel, így 2026 végéig biztosan ő irányítja majd a német F1-es istállót.
Amit James Allisonról tudni érdemes:
Allison Forma-1-es pályafutása 1991-ben kezdődött, amikor kezdő aerodinamikai tervezőként csatlakozott a Benetton csapatához. Két évvel később a Larousse vezető aerodinamikusa lett, az anyagi gondokkal küszködő istállónál azonban nem sok időt töltött el, így hamarosan vissza is tért az enstone-iakhoz. A Benettonnál Allison Michael Schumacher és a csapat bajnoki címét ünnepelhette 1994-ben és 1995-ben, 1997-ben pedig ő lett az istálló aerodinamikai vezetője.
Két évvel később a Ferrarihoz szerződött, ahol kulcsszerepet vállalt a Scuderia 2000-es évek eleji sikereiben. Hat évet töltött el Maranellóban, majd visszatért az Egyesült Királyságba, ahol már a Renault néven futó enstone-i csapattal kezdett el újra együtt dolgozni helyettes technikai igazgatóként. Akkoriban a francia gyártó szárnyalt az F1-ben, Fernando Alonso révén az egyéni címet, valamint a konstruktőri trófeát is bezsebelték 2005-ben és 2006-ban.
2009-ben Allison az akkor már Lotus néven futó gárda technikai igazgatója lett, 2013-ban pedig visszatért a Ferrarihoz technikai igazgatóként. Az olaszoktól a 2016-os szezon közben távozott, majd 2017-ben tért vissza a Forma-1-be a Mercedesszel.