Ezért újul meg tetőtől talpig az Alpine F1-es autója - F1VILÁG.HU

Ezért újul meg tetőtől talpig az Alpine F1-es autója

HIRDETÉS
Teljesen megújul az Alpina Forma-1-es versenyautója a 2024-es szezonra, fontos ugyanis, hogy a következő két idélny során a lehető legtöbbet hozzák ki a fejlesztéseikből - erről beszélt a minap Matt Harman, a francia istálló technikai igazgatója.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 01: Esteban Ocon, Alpine A523 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Friday September 01, 2023 in Monza, Italy. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

A francia istálló nem tudott jól szerepelni az elmúlt idény során: csupán a 6. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, miután nemigen tudta tartani a lépést közvetlen ellenfeleivel. Matt Harman elárulta, ennek több oka is volt, a lényeg azonban az, hogy egész egyszerűen nehezen boldogultak az A523-as kódjelű versenyautóval 2023-ban.

“Azt gondolom, egy kicsit felülmúlt bennünket aerodinamikai tekintetben néhány más autó” – magyarázta a technikai igazgató. “A szezon elején sikerült előrelépnünk néhány becélzott istállóval kapcsolatban. Viszont volt néhány csapat, amelyek nagyobb lépést tettek meg nálunk.”

“Ez részben az autó terhelésének, a puszta fejlesztésnek köszönhető, részben pedig annak, hogy meg kellett értenünk, hogyan hozzuki ki a teljesítményt az autóból úgy, ahogy működtetjük azt. Voltak kísérletezések az év közben, hogy ezen felülkerekedjünk. Néhány ezek közül látható volt, de volt, ami nem annyira. Reméljük, hogy ezt a tudást jobb eredményekre tudjuk váltani idén.”

“Nem igazán tudtunk megbirkózni az autóval a második, harmadik, vagy talán a negyedik versenyhétvégéig. Ez elég szokatlan tőlünk. Nagyon tehetséges mérnökcsapatunk van, akik a gyárunkkal együttműködve remekül tudnak dolgozni, de beletelt némi időbe, mire megbirkóztunk az autóval.”

“Nem azért, mert nehéz volt beállítani, hanem azért, mert annyira szűkös volt a tartománya. Szóval kompromisszumokat kellett kötnünk. Nehéz dolog ez. Elmegyünk egy adott pályára, ahol az autó rugózása fontos a versenyzőnek, mi viszont nem tudjuk rendesen belőni, mert veszítünk a teljesítményből.”

Harman beszélt arról is, a fejlesztések terén 2022-ben remek munkát végeztek, a tavalyi autóval azonban nehezebb dolguk volt.

“Nem csináltuk olyan jól, mint az A522-essel – azzal nagyszerű évünk volt. Valahányszor hozzányúltunk az autóhoz a fejlesztések során, sikerült növelnünk a leszorítóerőt, és sikerült csökkentenünk a súlyt. Rengeteg teljesítményt tudtunk kihozni bele. De egyre nehezebbé vált a dolog. De jobban bele kell menni a részletekbe, gondosan meg kell választanunk, hogyan költjük el a pénzünket. Nem gondolom, hogy az elmúlt évben olyan sikeresen tudtunk dolgozni, mint az A522-essel.”

“A következő versenyautónkkal ezért kell kinyitnunk néhány valódi területet. Ez az oka annak is, hogy az autó az elejétől a végéig megújul. Ezt egyébként a teljes mezőny esetében látni fogjuk, hiszen ezekkel az autókkal még pár évig dolgoznunk kell, miközben már a jövőre készülünk.”

Az Alpine február 7-én mutatja be 2024-es versenyautóját a nagyközönségnek.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ezért újul meg tetőtől talpig az Alpine F1-es autója
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!