Az amerikai versenyistálló több másik csapathoz hasonlóan próbált meg csatlakozni az F1-es mezőnyhöz, ám ők voltak az egyetlenek, akiknek kérelmét első körben elfogadta a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Az eljárás második körében a csapat indítványát a Forma-1 jogtulajdonosa vizsgálta.
Az Andretti a General Motors brandjével, a Cadillackel szövetkezve szeretett volna csatlakozni a királykategóriához, tervét pedig olyannyira komolyan gondolta, hogy már a szélcsatornában tesztelt egy 2024-es technikai szabályok szerint megépült F1-es versenyautót. Azt jó ideje tudni lehetett már, hogy a Forma-1 vezetősége nem volt túlságosan lelkes egy 11. csapat érkezése kapcsán, sőt, a sportág jelenlegi istállói is aggályaikat fejezték ki ezzel kapcsolatban.
Az F1 végül szerdán adott ki közleményt, ebben bejelentették, az Andretti egyelőre biztosan nem csatlakozhat a mezőnyhöz. A sportág elsősorban azzal indokolta a döntést, hogy álláspontjuk szerint egy 11. csapat érkezése önmagában nem képviselne értéket a bajnokság számára.
„A legjelentősebb módja annak, hogy egy új belépő értéket képviseljen, az lenne, ha versenyképes lenne. Nem gondoljuk úgy, hogy a pályázatot benyújtó istálló versenyképes résztvevő tudna lenni” — áll a közleményben.
Az F1 vezetősége arról is említést tett, egy 11. csapat érkezése a versenyrendezők számára is problémákat okozna, plusz költségekkel járna, a versenyhelyszíneken pedig kevesebb hely jutna a meglévő csapatoknak.
Szintén fontos tényező volt a döntésben az, hogy az Andretti kezdetben egy meglévő gyártótól vásárolt volna motort. Mivel azonban a General Motors 2028-ban csatlakozni kíván a Forma-1-es mezőnyhöz, az F1 nyitva hagyta a lehetőséget az Andretti előtt arra, hogy a Cadillackel szövetkezve akkor újra megpróbálja az F1-es bemutatkozást.
„Másképp tekintünk majd egy pályázatra a 2028-as bajnokság vonatkozásában egy olyan csapat esetében, mely a GM erőforrásait használja — vagy a GM gyári csapataként, vagy a GM partnercsapataként, miközben minden lehetséges komponenst házon belül gyárt” — áll az F1 közleményében.