A francia istálló 2023-ban csak a 6. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, ráadásul jelentős átszervezések is történtek házon belül, távozott ugyanis Otmar Szafnauer csapatfőnök, Pat Fry technikai igazgató, valamint Alan Permane sportigazgató. A versenyzőpárost 2024-ben is Esteban Ocon és Pierre Gasly alkotja, a két francia pilóta pedig abban bízik, idén sikerül jelentős előrelépéseket tenniük.
A szerdai autóbemutatón először az Alpine Endurance-világbajnokságon (WEC) használatos versenyautójáról rántották le a leplet, melyet többek között Mick Schumacher is terelgethet majd az idei bajnokság során. Nem sokkal később aztán megmutatták a nagyközönségnek a Forma-1-es istálló idei, A524-es kódjelű modelljét is.
Az istálló technikai igazgatója, Matt Harman a bemutatón elárulta, az új versenyautó jelentősen átalakult az Alpine tavalyi modelljéhez képest, gyakorlatilag az elejétől a végéig egy teljesen új versenygépről beszélhetünk.
„Igyekeztünk az autó minden egyes területét megvizsgálni, minden követ megmozgattunk, igyekeztünk egy olyan autóval előállni, melyben lesz potenciál az évad során” — fogalmazott. „Az első szárny esetében egy teljesen új filozófiát követtünk. Jó aerodinamikai egyensúlyt biztosít majd, mint ahogy kiváló sebességet is. Az autó fékrendszere nagyon komplex. Nagyon fontos, hogy a versenyzők következetesen és precízen tudják használni. Ugyanakkor viszont aerodinamikai megoldásokra is szükség van, hiszen hűtenünk kell őket, mint ahogy a gumikat is fel kell melegítenünk. Az első felfüggesztés hasonló koncepciójú, mint a tavalyi modellé, de sokkal jobban optimalizált.”
„Nagy hangsúlyt fektettünk idén a kasztnira, igyekeztünk mindent kihozni belőle. Az erőforrásra vonatkozó fejlesztések be vannak ugyan fagyasztva, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet módosításokat végezni. Több dolgot is tehetünk, hogy a lehető legjobban installáljuk az erőforrást az autóba.”
Az Alpine új versenyautóját február 20-án, közvetlenül a kollektív tesztelés előtt viszik először pályára Bahreinben.