Bő egy hete jelentették be, Lewis Hamilton az idei szezont követően elhagyja a Mercedes csapatát, és a Ferrarinál folytatja F1-es karrierjét Charles Leclerc csapattársaként. A csapatváltás okán természetesen azonnal felmerültek kérdések azzal kapcsolatban, hogy versenymérnöke, Peter Bonnington, és esetleg még több szakember vele együtt távozik-e a Mercedestől.
Hasonló történt már korábban is: Michael Schumacher 1996-ban a Benettontól szerződött át a Ferrarihoz, és követte át Ross Brawn technikai igazgató, Rory Byrne főtervező, és további kulcsemberek. De 1999-ben Jacques Villeneuve is magával vitte versenymérnökét, Jock Cleart a Williamstől a BAR-hez, míg 2015-ben Andrea Stella Fernando Alonsóval együtt a Ferraritól a McLarenhez távozott.
A Motorsport.com című brit lap értesülései szerint viszont Lewis Hamilton és a Mercedes esetében más lehet a helyzet, a felek ugyanis egy olyan záradékot rögzítettek jelenlegi szerződésükben, mely gyakorlatilag ellehetetleníti azt, hogy a hétszeres világbajnokkal más csapattagok is a Ferrarihoz távozzanak.
Az efféle záradékok egyébként a menedzsmenti pozíciókban lévő szakemberek szerződésében gyakoriak, hogy így védjék meg a szervezeteket attól, hogy velük együtt számos szakember máshová távozzon. Úgy tudni, 2014-ben Sebastian Vettel egy hasonló záradék miatt nem tudta magával vinni a Ferrarihoz versenymérnökét, Guillaume Rocquelint a Red Bulltól.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke múlt héten azt mondta, egyelőre nem tud konkrétumot mondani azzal kapcsolatban, hogy Bonnington Hamiltonnal együtt a Ferrarihoz szerződhet-e.
„Azt gondolom, ezt a diskurzust mindenkinek meg kell ejteni a következő hónapokban” — mondta az osztrák szakember. Olyasvalami ez, amit meg fogunk vitatni a jövőben.”