Az osztrák istálló tavaly elsöprő teljesítményt nyújtott, magabiztosan szerezte meg úgy a konstruktőri, mint Max Verstappen révén az egyéni világbajnoki címet is. A holland pilóta ezzel sorozatban harmadszor lett a Forma-1 legjobbja. A Red Bull természetesen építeni akar az elmúlt évek sikereire, így a most bemutatott RB20-as versenygép is az újabb győzelmi remények jegyében készült el.
A csapat csütörtök este, Milton Keynes-ben tartotta meg autóbemutatóját, ezen Verstappenen, valamint az istálló másik versenyzőjén, Sergio Perezen kívül ott volt Christian Horner csapatfőnök is, aki ellen jelenleg is belső vizsgálat zajlik, melyet a Red Bull Racing anyavállalata indított ellene, mert a gyanú szerint nem megfelelő magatartást mutatott egy — vagy több — női munkatársa felé.
A Red Bull egyébként már kedden megejtette új autójának bejáratását: az úgynevezett shakedownra Silverstone-ban került sor vizes pályán. Az RB20-as modell pedig természetesen logikus továbbfejlesztése a tavaly rendkívüli sikereket arató RB19-es kódjelű versenygépnek, bár első ránézésre jelentős változásokat ejtett meg autóján a Milton Keynes-i együttes.
Bár sokan arra számítottak, a csütörtöki bemutató alkalmával a Red Bull ezúttal sem mutat meg sok mindent a kíváncsi szemeknek, végül kellemes meglepetést okoztak, egy alaposan átalakított autóról rántották ugyanis le a leplet: az RB20-as kódjelű versenyautó ugyan logikus továbbfejlesztése a tavalyi, sőt, tulajdonképpen a tavalyelőtti modellnek, az energiaital-gyárosok meglehetősen agresszív változtatásokat eszközöltek 2024-re. A legszembetűnőbb változás kétségkívül az oldalszekrényeken, illetve a motorborításon érhető tetten, ám az osztrák csapat természetesen nem mutatott meg mindent a kíváncsi tekinteteknek, így többek között a valódi padlólemez is rejtve maradt.
Ez persze nem véletlen, hiszen a mai F1-es versenyautók teljesítményének java része az autó alján keletkezik, így talán mondhatjuk, a padlólemez minden egyes istálló leginkább féltve őrzött titka.
A Red Bull nagyszabású rendezvényt tartott Milton Keynes-ben, ez pedig nem véletlen, hiszen az istálló 20. F1-es szezonjára készül: az energiaital-gyárosok még 2005-ben indították el saját csapatukat a száguldó cirkuszban, mindmáig pedig 6 konstruktőri és 7 egyéni világbajnoki címet szereztek.