Schumacher 2021-ben és 2022-ben a Haas színeiben versenyezhetett a Forma-1-ben, szerződését azonban nem újították meg 2023-ra, így a német pilóta kikerült a mezőnyből. Aktívan nem versenyzett, ám a Mercedes tartalékversenyzőjeként az összes futamra elutazott a csapattal.
Idén pedig újra versenyautóba ülhet, no nem az F1-ben, hanem az Endurance-világbajnokságon, megállapodott ugyanis az Alpine-nal. Bruno Famin, a franciák F1-es csapatának vezetője azonban leszögezte, szerződésük nem terjed ki a száguldó cirkuszra.
Arra a kérdésre, hogy vannak-e tervek arra vonatkozóan, hogy Schumacher a jelenlegi, vagy egy régebbi F1-es autóval tesztelhet-e, így felelt: „Nem, nincsenek. Nem tervezünk ilyet, mivel van egy tartalékosunk Jack Doohan személyében, Mick pedig a Mercedes tartalékosa. A Mickkel kötött szerződésünk kizárólag az endurance-ra vonatkozik.”
Schumacher korábban többször világossá tette, nem mondott még le az F1-es szereplésről, ha pedig az Alpine versenyzői közül Pierre Gasly vagy Esteban Ocon a távozás mellett dönt, az ajtót nyithat neki újra a száguldó cirkuszba.
Az Alpine 2025-ös terveivel kapcsolatban Famin kifejtette: „Sok opciónk van. Mick Schumacher már az Alpine versenyzője, és jelenleg elégedettek vagyunk Estebannal és Pierre-rel” — mondta diplomatikusan. „Senki sem tudja, mikor kezdődik valójában az őrült átigazolási szezon. Elég erős behatás ért bennünket pár hete [amikor Lewis Hamilton bejelentette, a Ferrarinál folytatja], de után semmi sem történt.”
„Azt gondolom, amikor a szezon elindul, igazán őrültté válnak a dolgok. És ekkor felkészültnek kell lennünk, és fel is készülünk minden eshetőségre. De hangsúlyozom, elégedettek vagyunk Estebannal és Pierre-rel. Nincs rajtunk nyomás a versenyzők tekintetében. Elégedettek vagyunk a pilótáinkkal, a megfelelő időben pedig majd meglátjuk.”