Rossz hír az ellenfeleknek: Rengeteget javulhat még a Red Bull idei autója - F1VILÁG.HU

Rossz hír az ellenfeleknek: Rengeteget javulhat még a Red Bull idei autója

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatának főmérnöke, Paul Monaghan szerint az osztrák istálló versenyautójának idei, jelentősnek mondható átalakítása talán az „utolsó nagy dobásuk” volt a 2026-os szabályok bevezetése előtt.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on March 09, 2024 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202403090270 // Usage for editorial use only //

A Milton Keynes-i istálló az ellenfeleket is alaposan meglepte azzal, hogy a 2024-es szezonra jelentősen átszabta versenyautóját, mely a tavalyi évben elképesztő módon dominált a Forma-1-ben. Az agresszív fejlesztés kifizetődött, a Red Bull ugyanis bombaformában vágott neki az új idénynek, Bahreinben és Szaúd-Arábiában is magabiztos kettős győzelmet szerzett a csapat.

Paul Monaghan, a Red Bull Racing főmérnöke most egy interjúban beszélt arról, azért döntöttek az agresszív átalakítások mellett, mert meg akartak bizonyosodni arról, hogy a 2026-os technikai szabályok bevezetéséig még bőven marad fejlesztési potenciál versenyautójukban.

„Ha úgy döntünk, hogy komolyabb változtatásokat hajtunk végre az ajtón, az több lehetőséget nyit meg számunkra. Részben ez is az oka volt annak, hogy azt mondjuk, ‘gyerünk előre, változtassunk rajta még komolyabban’” — mondta a szakember.

„Feltehetően ez az utolsó nagy dobásunk, mivel 2025 előtt már el kell kezdenünk a 2025-ös autóval foglalkozni.”

Mivel a Forma-1 csapatai a lehető leghamarabb el akarnak majd kezdeni dolgozni a 2026-os versenyautókon, Monaghan szerint hamarosan döntéseket kell hozni azzal kapcsolatban, hogy hogyan osztják fel erőforrásaikat a folytatásban.

„Az aerodinamikai kutatások tekintetében elég hamar látni fogjuk, hogy bizonyos korlátokba ütközünk-e. Ezen a ponton pedig azt kell mondanunk, ‘oké, meg tudjuk-e oldani másképp, és min kell változtatnunk?’. Hogy kell-e változtatnunk valamin ismét a jövő évre, ami aztán kiaknázatlan ergometriát szabadít fel, ami ígéretesnek tűnik ugyan, de nem tudjuk  feltenni az idei autóra? Ezt most kezdjük majd el látni.”

„A kérdés csak az, hogy egy jövő évi nagyobb változtatás életképes-e, reális-e, financiálisan megvalósítható-e, és megvannak-e hozzá a szükséges erőforrásaink?” 

Monaghan kifejtette, az RB20-assal kapcsolatos kezdeti elemzések azt mutatják, hogy bőven lehet még javítani rajta, ez pedig nehéz helyzetbe hozhatja az ellenfeleket.

„Jelenleg lehet még fejlődni vele. A magnitudót tekintve jelenleg hasonló fejlődést tudunk elérni, mint tavaly. Gyanítom, az év vége fele ismét egy kicsit alábbhagy majd ez, de briliánsan kreatív emberek dolgoznak itt, ha pedig megtalálják a módját, meg is ragadjuk. Ilyen egyszerű.”

Hirdetés

Noha a csapat idei versenyautója első blikkre jelentősen eltér a Red Bull tavalyi modelljétől, Monaghan szerint olyan radikális változtatások azért nem történtek.

„Ha vizuálisan nézzük, az evolúció mértéke nem feltétlenül jelzi azt, hogy mit értünk el a koridők tekintetében. Stabillá kell tennünk. Az nem jó, ha van egy zabolátlan autónk, mely a pálya egyes részein jól viselkedik, máshol pedig kevésbé. Azt gondolom, tavaly egészen jó autónk volt, és a nagyobb kockázat miatt ettől messzire sodródni nem tűnik bölcs döntésnek. Annak evolúciója, amink tavaly volt, az a megfelelő dolog — ha eleget teszünk bele annak érdekében, hogy gyorsabbak maradjunk az ellenfeleknél.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Rossz hír az ellenfeleknek: Rengeteget javulhat még a Red Bull idei autója
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!