A wokingiak jó formában kezdték az új szezont, ráadásul a McLaren egyike azon csapatoknak, mely az egy évvel ezelőtt látottakhoz képest a legnagyobb fejlődést érte el. A csapat ifjú versenyzője, Lando Norris Melbourne-ben dobogóra állhatott, az istállónál pedig azt remélik, a folytatásban egyre gyakrabban lesz lehetőségük arra, hogy az élmezőnyben csatázzanak.
Azt persze Wokingban is tudják, az idei autó még nem elég jó ahhoz, hogy erőből a Red Bull és a Ferrari előtt végezzen minden versenyen, ráadásul vannak olyan gyengeségei, melyek már a korábbi versenyautók esetében is szemmel láthatóak voltak. A McLaren a tervek szerint májusban, Miamiban vagy Imolában viszi pályára első komolyabb fejlesztési csomagját, Andrea Stella csapatfőnök pedig rámutatott, az autó gyenge pontjaitól az évad során, a fejlesztések révén lesz lehetőségük megszabadulni.
„Rendkívül elégedettek vagyunk az elmúlt 12 hónapban mutatott fejlesztési rátával, de azt mondanám, hogy újabb 12 hónapnyi fejlesztésre lesz szükségünk ahhoz, hogy egy olyan autóval álljunk erő, mely erős a DRS terén, és erős a nyújtott kanyarokban” — mondta a szakember.
„A hatodik vagy hetedik verseny környékén tisztességes fejlesztésekkel érkezünk majd, és remélhetőleg lesz még néhány ezekből a szezon során. Az egész idény kell ahhoz, hogy ténylegesen elegendő teljesítményt adjunk hozzá az autóhoz, és ne lássuk többé ezeket a gyengeségeket, mert ezek a területek fejlődtek.”
Stella azt mondja, nincsenek problémák a gyárban pusztán azért, mert ezektől a gyengeségektől mostanáig nem sikerült megszabadulni — azt mondja, idő kell ahhoz, hogy minden területen fejlődjenek, hiszen a költségplafon alatt nagyon gondosan meg kell választaniuk, mihez nyúlnak hozzá az autón.
„A gyengeségektől való megszabadulás az autó fejlesztését jelenti. Nem arról van szó, hogy azért vannak ezek a gyengeségek, mert valami rosszul megy. Nincs semmi gond, az autót nem fejlesztettük eléggé, és ezek az aspektusok felfedik magukat, például az, hogy legyengülsz a nyújtott kanyarokban, vagy nincs elég sebességed nyitott DRS-nél. De ez valójában a fejlesztés következménye. Ha megkérdeznek arról, hogyan viselkedik az autó, azt mondom, nagyon jól, úgy, ahogy vártuk. Mert pontosan azt csinálja, amit vártunk tőle a szélcsatorna alapján. Azt csinálja, amit a számítógépes világ alapján vártunk tőle.”