A háromszoros világbajnok a pole pozícióból vághatott neki a melbourne-i versenynek, ám igencsak hamar, már a 4. körben kénytelen volt kiállni, miután autójának jobb hátsó fékje nemes egyszerűséggel megadta magát. A Red Bull természetesen alapos vizsgálatot indított annak érdekében, hogy pontosan mi is történt, a Japán Nagydíj helyszínén pedig már részleteket is megtudhatott a sajtó az ausztráliai botlás kapcsán.
Pontos részleteket persze nem árult el a csapat, korábban az a szóbeszéd járta, a Red Bullnál egész egyszerűen nem húztak meg egy csavart, mely elengedhetetlen lett volna a féknyereg megfelelő működtetéséhez. Max Verstappen csütörtökön, Szuzukában arra utalt, nem tervezési vagy gyártási hiba okozta a problémát, inkább egy eljárási probléma vezetett a kieséséhez.
„Végül nem igazán volt probléma, de természetesen megfelelően rögzíteni kell. Az eljárásokat egy kicsit megváltoztatjuk, hogy ne forduljon elő ismét” — fogalmazott a holland.
Az istálló főmérnöke, Paul Monaghan ugyanakkor elárulta, a helyzet ennél azért bonyolultabb, hiszen események láncolata vezetett a kieséshez, maga az eseménysorozat pedig azt követően kezdődött el, hogy Verstappen autóján extra munkát kellett elvégezniük a nyitóedzésen a holland pilóta egyik kicsúszása miatt.
„Ahogyan azt számos alkalommal láttam már, amikor autóknak ki kellett állniuk a versenyből, egy sornyi esemény megfelelő sorrendben történő felbukkanása váltotta ki a dolgot” — magyarázta a szakember. „Szinte vissza tudjuk vezetni a pénteki kezdetekhez. Szombaton voltak tisztázatlan utalások arra, hogy valami talán nem stimmel, de semmi sem jelezte azt kiemelkedően, hogy ebből gond lesz. Szóval több dolog is szerepet játszott.”
„Ha meg tudjuk állítani a folyamatot, megállítjuk a problémát is. Szóval vannak apró változtatások, hogy megpróbáljunk beavatkozni az eseménysorozatba egy ilyen helyzetben. És ez az összes autóra vonatkozik, mert ha van egy folyamat, ami kieséshez vezet, megpróbálod megszakítani, mielőtt eljutsz erre a pontra. Szóval nem fogom azt mondani most, hogy ez egy folyamat, vagy ilyesmi. Mindenki a tőle telhetőt megteszi azért, hogy ilyenkor megtörje ezt az eseménysorozatot.”
Monaghan elárulta, a Japán Nagydíjra hoztak is rövid távú intézkedéseket, hogy ne legyenek problémák, de természetesen tovább dolgoznak az ügyön.
„Van néhány apró változtatás. Valójában egy eléggé hosszú távú folyamat a meleglevegő-csatornákkal való megbirkózás. Nyilvánvalóan nem szeretnénk, ha megismétlődne, szóval igen, vannak megoldások Ausztrália után, amiket alkalmazunk, és jönnek hosszú távú megoldások is, amint felül tudjuk vizsgálni az alkatrészeket.”
Arra a kérdésre, hogy előfordulhat-e hasonló probléma, Monaghan határozottan így felelt: „Kétlem. Nem.”