Wolff elárulta, miért utazott el mégis Japánba - F1VILÁG.HU

Wolff elárulta, miért utazott el mégis Japánba

HIRDETÉS
Eredetileg nem utazott volna el a Forma-1-es Japán Nagydíj helyszínére Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban meggondolta magát, ennek okairól pedig beszélt is Szuzukában.
2024 Japanese Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton

Korábban is többször előfordult már, hogy a Mercedes-főnök nem utazott el egy-egy versenyre, és ezt tervezte az idei japán hétvégével kapcsolatban is. Végül azonban mégis elment a csapattal Japánba, mégpedig azért, mert úgy érezte, szükség van arra, hogy jelenlétével motiválja a német istállót.

„Azt terveztem, hogy nem jövök Japánba, mivel annyi tennivaló van Európában” — magyarázta Wolff. „De azt éreztem, rossz döntés lenne, ha nem jönnék Japánba. Azt gondolom, az is fontos, hogy a versenycsapattal legyek. És nekem is jót tesz, ha közel vagyok az akcióhoz.”

„Kísérletezgetünk néhány dologgal, és energiával tölt fel, ha a csapattal lehetek. Remélem, hogy ez fordítva is így van! Ezért döntöttem végül úgy, hogy nem maradok Európában.”

A Mercedes egyelőre idén sem tud a győzelmekért harcolni az F1-ben, Wolff pedig pontosan tudja, nem lehet egyik napról a másikra újra nyerő helyzetbe kerülni.

„Egy sportcsapat vagyunk. Nyolc világbajnoki címet nyertünk egyhuzamban, ilyenre korábban még nem volt példa” — magyarázta a Mercedes-főnök. „Vannak időszakok, amikor jobban küszködsz, mint bármelyik másik sportcsapat, és nem lehet folyton nyerni. Ezért is olyan szuper kihívás ez. Nem csupán egy verseny, egyetlen szezon, mire visszaérsz az élre — ez már a harmadik idényünk. De továbbra is abszolút biztos vagyok abban, hogy pár év múlva majd visszatekintünk erre az időszakra, és azt mondjuk, kemény volt, de nagyon fontos a csapat fejlődése szempontjából úgy szervezetileg, mint az eszközeink és rendszereink újbóli kiértékelése szempontjából, azok ugyanis egyértelműen nem működnek olyan jól, mint a korábbi szabályozás idején.”

A Mercedes a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta szenved a Forma-1-ben, Wolff elmondása szerint pedig a legfőbb problémát a nem megfelelő korreláció okozza: magyarán, mást látnak a szimulációk és adatok alapján, mint amivel a versenypályán szembesülnek.

„Van valahol egy csavar a gépezetben, mivel sokkal több leszorítóerőt mérünk, mint amit a köridőkben látunk. Ez pedig olyasvalami, amivel küszködünk, mióta 2022-ben bevezették ezeket a szabályokat. Szóval eljutottunk arra a pontra, hogy kipróbálunk új utakat annak érdekében, hogy felmérjük, hogyan tudnánk a virtuális világban látott teljesítményt átmenteni a való világba is — erre eddig nem voltunk képesek.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Wolff elárulta, miért utazott el mégis Japánba
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!