Ez lehet az idei első sprinthétvége egyik legnagyobb kihívása - F1VILÁG.HU

Ez lehet az idei első sprinthétvége egyik legnagyobb kihívása

HIRDETÉS
A gumik degradációja különösen nagy kihívást jelenthet majd a Forma-1 mezőnye számára az idény első sprintfutamos hétvégéjén, Sanghajban — figyelmeztet az Alpine versenyzője, Esteban Ocon.
Esteban Ocon, Alpine

A francia istálló igencsak gyenge teljesítménnyel kezdte az idei bajnokságot, és bár a szuzukai időmérőn önmagukhoz képest egészen jól szerepeltek az Alpine autói, a versenyen végül sem Pierre Gasly, sem Esteban Ocon nem tudott a pontokért harcolni. Utóbbi versenyző ugyanakkor mindenkit biztosított arról, a folytatásban is kőkeményen dolgoznak majd azon, hogy mihamarabb javítsanak teljesítményükön.

„A japán verseny kemény próba volt a csapat számára” — fogalmazott a rutinos pilóta. „Az autó a kvalifikációban versenyképesebbnek tűnt, ismét sikerült bejutnunk a Q2-be. Ez azonban csak kis vigasz volt, tekintettel arra, hogyan alakult végül a verseny. Végül hiányzott a sebességünk a versenyképességhez, és még a teljesítményvesztés nélkül sem változtatott volna jelentősen a verseny kimenetele.”

„A Szuzukába hozott fejlesztések megfeleltek elvárásainknak, és tudom, hogy a csapat rendkívül keményen dolgozik a bázison, hogy a következő versenyeken még több teljesítményt hozzon ki az autóból.”

A Forma-1 mezőnye ezen a hétvégén 2019 után először tér vissza Kínába, Ocon pedig azt mondja, bőven lesznek kihívások az évad ötödik fordulóján.

„Kicsit olyan, mintha egy új pályára mennénk, hiszen öt éve nem versenyeztünk itt a Forma-1-ben. Múlt héten az enstone-i szimulátorban dolgoztam keményen a mérnökökkel, hogy felkészüljünk a hétvégére, különösen, mivel sprinthétvége lévén kevesebb idő áll rendelkezésre a gyakorlásra.”

„Jó volt ismét megismerkedni a pályával és különféle beállítási lehetőségeket kiértékelni. A sanghaji pálya érdekes keveréket kínál alacsony tempós, közepesen gyors és magas sebességű kanyarokból, valamint az 1 kilométer hosszú hátsó egyenessel. Így természetesen kompromisszumot kell kötni a kanyarokhoz szükséges leszorítóerő és az egyenesekben előnyös légellenállás csökkentése között. A sanghaji olyan pálya, amelyen szeretek vezetni, és ahol a múltban jó csatákat vívtam. Jó érzés visszatérni Kínába, és alig várom, hogy újra láthassam a kínai rajongókat a lelátókon!”

Ocon ugyanakkor rámutatott, a várható jelentős gumikopás az év első sprinthétvégéjén nagy fejtörést okoz majd a csapatoknak.

„A múltban láthattuk, hogy a sprinthétvégék különböző változókat hoznak és új lehetőségeket nyitnak meg. Az utóbbi versenyek mintája azt mutatja, hogy egy körön versenyképesebbek vagyunk a kvalifikáción, ezért fel kell mérnünk, hogyan tudjuk a legtöbbet kihozni a módosított sprintformátumból. Általában magas a gumikopás Sanghajban, ami változatos stratégiákhoz, és az utolsó szakaszban érdekes csatákhoz vezet. Így csapatként alaposan meg kell vizsgálnunk a gumistratégiát mindkét időmérőre, és biztosítanunk kell, hogy a lehető legjobb helyzetben legyünk mind a sprint, mind a vasárnapi verseny tekintetében.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ez lehet az idei első sprinthétvége egyik legnagyobb kihívása
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!