A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen bízik benne, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség elfogadja a csapatok javaslatát, és elhalasztja az egységes energiatároló rendszer bevezetését a Forma-1-ben.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen bízik benne, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség elfogadja a csapatok javaslatát, és elhalasztja az egységes energiatároló rendszer bevezetését a Forma-1-ben.
A Brit Nagydíjon a csapatvezetők egyhangúlag megegyeztek arról, hogy halasszák el a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetését, és 2009 helyett csak 2011-ben tegye kötelezővé a szövetség annak használatát a Forma-1-ben. A dokumentumokat az összes csapat vezetője ellátta szignójával, így már csakis a FIA kezében van a döntés, elfogadja-e a csapatvezetők javaslatát.
Bár a FIA elnöke, Max Mosley minden erejével azon van, hogy minél előbb bevezetésre kerüljenek a környezetbarát technológiák a Forma-1-ben, Theissen szerint a szövetség el fogja fogadni javaslatukat, ugyanis az rövid távon jótékony hatással lehet a költségekre.
A csapatok nem szeretnének komoly összegeket költeni a KERS kifejlesztésére, mert azt 2011-ben mindenképpen át kell dolgozniuk, mikor bevezetésre kerülnek az új motorok a királykategóriában.
“Beszéltem erről Mosley-val még Monacóban, és azt mondta, ha eredményes tárgyalásokat folytatunk ez ügyben, és mindenki egyetért a javaslattal, akkor nem lesz vele problémája” – mondta Theissen. “Úgy gondolom, hogy nyitott tárgyalásokat folytattunk ez ügyben, és sikerült is egyezségre jutnunk, de fontos, hogy kordában tartsuk a költségeket.”
“A nagyvállalatokkal már tárgyaltunk. Nem látjuk értelmét annak, hogy két év leforgása alatt két alkalommal fejlesszük ki a rendszert, ugyanis a 2009-es, illetve a 2011-es szabályokban is írásba van foglalva a KERS használata, ám a különböző motorok miatt át kellene építenünk azt, ami extra költséget jelentene mindannyiunk számára. Éppen ezért sokkal jobb megoldás lenne, ha csak 2011-től vezetnénk be az energiatároló rendszer használatát” – tette hozzá Theissen.
A Honda Racing vezető technikai igazgatója, Shuhei Nakamoto is egyetértett kollégájával, és elmondta, nem lenne értelme 2009-re és 2011-re is kifejleszteni a rendszert. “Megegyeztünk abban, hogy 2009 helyett csak 2011-ben szeretnénk bevezetni azt. Nem akarunk dupla energiát belefektetni” – mondta a japán szakember.
A csapatok azonban minél előbb át szeretnének térni a környezetbarát anyagok használatára, így a bioüzemanyag használatát a tervezett 2011-es dátum helyett már 2009-ben kötelezővé tennék a királykategóriában.