Csodára nem, de jobb tempóra számított a Ferrari-főnök Kínában - F1VILÁG.HU

Csodára nem, de jobb tempóra számított a Ferrari-főnök Kínában

HIRDETÉS
A rajtpozíciókat látva nem várt csodát a vasárnapi Kínai Nagydíjtól Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke azonban elárulta, jobb tempóra számított annál, mint amit végül mutatni tudtak Sanghajban.
Charles Leclerc

A Ferrari idén először nem tudott dobogón végezni, a csapat azonban továbbra is őrzi 2. helyét a konstruktőri versenyben, miután Charles Leclerc a 4., Carlos Sainz pedig az 5. helyen ért célba Kínában. Fred Vasseur csapatfőnök azt mondja, alapvetően a tempó hiányzott Sanghajban.

„Nem segítség az, ha pozíciót veszítünk a rajtnál, de a kiállásnál [Sergio] Perez és [Lando] Norris mögött voltunk, és végül mögöttük fejeztük be a versenyt” — mondta a szakember. „Azt gondolom, ha veszítettünk valamit, akkor az inkább az utolsó etapban történt. Carlos egy kicsit balszerencsés volt a kerékcsere időzítésével, mert 3-4 körrel azt megelőzően állt ki, hogy jött a VSC, majd a biztonsági autó.”

„Egy kicsit tartott attól, hogy nagyon hosszú etapot fusson az utolsó szett kemény gumikkal, és egy kicsit konzervatív volt az elején, de nagyon jól menedzselte az utolsó etapot.”

Leclerc és Sainz az időmérőn sem tudott jól szerepelni, hiszen csak a 6. és 7. helyeken végeztek, ez pedig szintén rontotta esélyeiket a versenyen. Ezt természetesen Vasseur is pontosan tudja.

„Ha lecsúsztunk valamiről, az azért volt, mert túl hátulról rajtoltunk, ez kétségtelen” — mondta a francia szakember. „Vasárnap pedig egy kicsit rosszabb teljesítményt nyújtottunk a kemény keveréken, mint a közepesen. A közepes keveréket kontroll alatt tartottuk, és azt gondolom, jó helyzetben voltunk az etap végén. De veszítettünk némi területet a kemény gumikkal.”

A Ferrari-főnök azt mondja, a jövő hétvégi Miami Nagydíjra meg kell érteniük, miért nyújtottak gyengébb teljesítményt Sanghajban.

„Nem vagyok biztos benne, hogy jobb helyezésre számíthattunk volna ma, tekintettel a rajtpozíciónkra. Viszont többet vártam a versenytempónk tekintetében, mint amit végül mutattunk. Most meg kell értenünk, hogy miért is történt ez, különösen a kemény gumikon, és javulnunk kell Miamira, mind az időmérőn, mind a versenyen, mivel jelenleg nagyon szoros a mezőny, és a századmásodpercek nagy különbséget jelenthetnek.”

„Mindkét versenyzőnket kétkiállásos stratégiára állítottuk, és Charles jól oldotta meg, hogy hosszabb ideig maradjon a közepes gumikon, de amikor jött a virtuális biztonsági autó, egy kerékcserére váltottunk, abban reménykedve, hogy harcba szállhatunk a dobogós helyezésért.”

„Sajnos Carlos éppen leállt a biztonsági autó előtt állt ki, így neki is egy kerékcserére kellett váltania. Ez természetesen azt jelentette, hogy a verseny vége felé kissé óvatosabban kellett vezetnie, de így is a lehető legjobb eredményt érte el, amely ma lehetséges volt.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Csodára nem, de jobb tempóra számított a Ferrari-főnök Kínában
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!