A felek a Ferrari tájékoztatása szerint egy több évre szóló megállapodást kötöttek, ennek eredményeképp pedig a HP a Ferrari névadó szponzora lett. Mindez azt jelenti, hogy a maranellói gárda Scuderia Ferrari HP néven folytatja királykategóriás szereplését.
A megállapodás részeként a HP logói már a jövő hétvégi Miami Nagydíjon felkerülnek majd a Ferrari versenyautóira, sőt, a Scuderia Ferrari Esports csapata, valamint az F1 Academy nevű női sorozatban szereplő Maya Weug is megjeleníti majd az amerikai nagyvállalat arculati elemeit.
A kiadott közlemény szerint a HP és a Ferrari elkötelezett a fenntartható innováció felgyorsítása mellett, akár a technológia, akár a versenysport révén. A két vállalat pedig közösen dolgozik majd azért, hogy csapataikon és közösségeiken belül kiterjesszék oktatási kezdeményezéseiket, és tartós hatást érjenek el a következő generációk számára.
A partnerség részeként a Ferrari Forma-1-es csapata alkalmazni fogja majd a HP technológiai megoldásait, mely lehetővé teszi majd az olasz együttes számára, hogy f”elturbózza gyakorlati pontosságát és optimalizálja a stratégiai döntéshozatalt — úgy a pályán, mint azon kívül”.
A Miami Nagydíj helyszínén a Ferrari autói vadonatúj külsőt kapnak majd, nem véletlen tehát, hogy a kék szín megjelenik majd a patinás csapat versenygépein a jövő hétvégén. Az új fényezést a versenyhétvége előtt mutatják majd be a Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna, F1-es főnöke, Fred Vasseur, a versenyzők, Charles Leclerc és Carlos Sainz, valamint a HP vezérigazgatója, Enrique Lores jelenlétében.
A Ferrari közleménye erről természetesen nem tesz említést, ám sajtóhírek szerint az együttműködés rengetet hoz a konyhára Maranellóban, állítólag a HP évi mintegy 90-100 millió dollárral támogatja a patinás F1-es csapatot.
„Alapítónk a folyamatos fejlődés iránti akaratát hagyta ránk” — mondta a Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna. „Ebből fakad az újítás iránti törekvésünk az utakon és a versenypályákon, valamint elkötelezettségünk a fenntartható jövő iránt, a szén-dioxid-semlegességtől a fiatalabb generációk oktatásáig. A HP-ban megtaláltuk közös értékeinket, ami ideális partnerré teszi őket számunkra. Alig várjuk, hogy elkezdhessük együttműködésünket, és közösen nézzünk szembe az új lehetőségekkel és kihívásokkal.”
A HP Inc. vezérigazgatója, Enrique Lores hozzátette: „A technológia, a teljesítmény és a kivételes szaktudás által vezérelt jövő révén az HP és a Ferrari partnersége természetes választás. Mindkét márka gazdag történelemre épül, amely kiállta az idő próbáját. Ezen egyedi együttműködés révén lehetőségünk nyílik új közönségek elérésére, az üzleti növekedés előmozdítására, és tartós hatás kialakítására közös ügyfeleink és közösségeink számára. Együtt kihasználjuk a globális versenyzési színteret, hogy felgyorsítsuk a fenntartható innovációt.”