A 65 esztendős szakember távozásáról már napok óta tudni lehetett, hivatalosan azonban csak szerdán jelentette be azt a Red Bull. Newey még 2006-ban csatlakozott az osztrák F1-es istállóhoz, így 19 idény után távozik majd 2025 első negyedévében. A legendás tervezőmérnök mostanáig 7 egyéni és 6 konstruktőri világbajnoki címhez járult hozzá a Red Bullnál.
Newey szerződése eredetileg 2025 végéig szólt, a megállapodás értelmében pedig a lejártát követően még 12 hónapig nem állhatott volna munkához más csapatnál. Úgy tudni azonban, a szakember jogi képviselői meg tudtak állapodni a Red Bull-lal abban, hogy már jövőre munkához láthat egy másik istállónál. Newey így elméletben akár már jövő márciusban átszerződhet egy rivális csapathoz.
A Forma-1-es tervezési feladatok alól egyébként már ki is vonták a szakembert, noha az évad hátralévő részében még több versenyre elutazik a Red Bull-lal. A következő hetekben legfőképp az energiaital-gyárosok RB17-es hiperautójának utolsó simításaira fókuszál majd.
Newey szolgálatai iránt a Ferrari és az Aston Martin is élénken érdeklődik, lapunk azonban úgy értesült, a neves tervezőmérnök utóbbi csapathoz nem akar átszerződni, a Ferrari azonban komoly opció számára. Olyannyira, hogy a Ferrarit irányító Fred Vasseur Miami helyett kedden Londonba repült, hogy személyesen egyeztessen vele. Olasz médiajelentések szerint akár már jövő héten bejelenthetik azt, hogy Newey Maranellóban folytatja, így együtt dolgozhat majd Lewis Hamiltonnal.
Bár Newey jövő tavaszi érkezése nem teljesen lenne ideális a 2026-os autó fejlesztése tekintetében, hiszen azt már januárban elkezdhetik a csapatok, ám ha valóban munkához láthatna áprilisban, biztosan lenne hatása a munkájának az új technikai érában.
„A Red Bull számára mérhetetlen katasztrófa lenne, ha Adriant korán elengednék egy ellenfélhez” — mondta egy magát megnevezni nem kívánó csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak. „Christian teljesen bolondnak tűnne. Csakúgy, mint Whitmarsh annak idején a McLarennél, amikor átadta Brawnnak a Mercedes kulcsait, ami beindította akkori F1-es dominanciájukat.”