Max Verstappen 3,5 másodperccel vezette a Miami Nagydíjat Oscar Piastri előtt, amikor pálya szűk hátsó sikánját elmérve levágta a kanyarkombinációt, és eltalálta az ott elhelyezett bóját. A műanyag elem az első szárny bal szélét eltalálva felpattant, és előbb a bal oldali hűtőnyílást, majd az autó hátulja felé sodródva a hátsó szárnyat is megütötte. A Red Bull csapatvezetője szerint Verstappen autója nem úszta meg sérülés nélkül a találkozást, 0,25 másodperces hátrányt emlegettek.
„A huszadik kör környékén eltalált egy bóját, ami eléggé nagy kárt tett az autó aljában. Hogy ennek pontosan milyen hatása volt, azt még ki kell vizsgálnunk. Addig a pontig jó volt a tempója, a sérülést megelőzően a mögötte jövő Oscarral és Landóval szemben is előnyben volt” – magyarázta Christian Horner.
A körülmények Lando Norris malmára hajtották a vizet, aki a később érkező biztonsági autós fázist kihasználva jó ütemben cserélt kerekeket, így átvette Verstappentől a vezetést, majd meg is őrizte azt.
„Igen, a biztonsági autó a lehető legjobbkor érkezett Lando számára, lényegében ingyen kerékcserét kapott. Mi nem jártunk vele jól, hat-hét körrel idősebb abroncsokon voltunk ellene. A sérülést figyelembe véve ez a második helyezés egy egészen jó eredmény.”
A Red Bull állítása szerint Verstappen tempója az ütközést követően körönként negyed másodperccel romlott, az autón pedig már verseny közben szemmel látható sérülést fedeztek fel.
„Az első kanyarban minden egyes körben két és fél tizedet veszített. Hogy ezt a sérülés okozta-e? A képeken látható volt, hogy hiányzik egy darab, amit nem úgy terveztek meg” – tette hozzá Horner.
Verstappen a témát taglalva hozzátette, érzése szerint a rajt utáni eset is sérülést okozott az autóján, amikor Sergio Perez az első kanyart elfékezve hajszál híján elsodorta csapattársát.