Az olasz istálló a jövő hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjon viszi pályára idei első fejlesztési csomagját, melyről a csapat monacói versenyzője, Charles Leclerc azt mondta, meghatározó lesz majd abban, ahogy az idény további része alakul számukra. Az F1Világ értesülései szerint a Ferrari SF-24-es kódjelű versenyautója jelentősen átalakul majd, a csapat egy új aerodinamikai koncepció mentén folytatja annak fejlesztését. Mindez azt jelenti, hogy az autó kívülről is jelentősen átalakul majd: új első szárny, továbbfejlesztett padlólemez és átalakított oldaldobozok kerülnek majd fel rá.
A csapat értesüléseink szerint ezen a héten, Fioranóban már pályára is viszi az újításokat egy filmforgatás keretében. A csapatnak 200 km megtételére lesz lehetősége, az autót pedig Carlos Sainz és Charles Leclerc is vezetheti majd. A promóciós esemény azért is fontos az istálló számára, az új főszponzor logójával felfrissített fényezésről is új felvételeket készíthet az istálló: mint ismert, a Ferrari névadó támogatója a Miami Nagydíj előtt a vezető amerikai IT-vállalat, a HP lett.
Ami viszont igazán lényeges, hogy a filmforgatás keretében a Ferrari a pályán is ki tudja próbálni az újításokat, így ellenőrizni tudja a korrelációt, azaz azt, hogy a szimulációkhoz képest az új elemek miképp működnek a valóságban.
Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor legutóbbi nyilatkozatában kicsit lehűtötte a kedélyeket a csapat új fejlesztései kapcsán.
„Nem számíthatunk arra, hogy fordulóőpontot jelent, de mivel olyan szoros a mezőny, hozhat némi teljesítményt” – magarázta a francia szakember. „Versenytársaink a miami hétvégén új alkatrészeket vittek pályára, és azok sem hoztak áttörést. De amikor az időmérőn négy-öt autó 1 tizedmásodpercen belül van, akkor, ha nyers 1 tizedet, az megváltoztathatja a hétvégédet.”
„De a végeredmény nagy része abból adódik, amit a versenyzőkkel, az autó beállításaival, valamint az abroncsok kezelésével végzünk a hétvége során. Nem csupán a fejlesztésekre és az innovációra kell gondolnunk, hanem arra is, amit a pályán végzünk.”
Amikor arról kérdezték, hogy véletlen-e, hogy a Ferrari első fejlesztése éppen az idény első olaszországi versenyére érkezik, Vasseur így válaszolt: „Az, hogy Imola közel van a gyárhoz, segít nekünk abban, hogy később fejezhessük be az alkatrészeket.”
„De nem, ennek semmi köze Olaszországhoz. Ismétlem, nem számíthatunk arra, hogy ez lesz a fordulópont, de mivel olyan szoros a mezőny, hozhat teljesítményt.”