Mint ismert, az Audi az új technikai szabályok bevezetésekor, 2026-ban érkezik meg a Forma-1-be, ráadásul nemcsak motorgyártóként, hanem a Sauber alakulatának 100 százalékos felvásárlása után gyári csapatként. A V6-os erőforrás fejlesztése már gőzerővel folyik Neuburgban, az F1Világnak nyilatkozva a vállalat szóvivője néhány hete úgy nyilatkozott, már csaknem befejeződött az F1-es szerepléshez szükséges szakembertoborzás.
„Ami a neuburgi központunkat illeti, a létszámbővítés és az infrastruktúra felépítése majdnem befejeződött” — nyilatkozták az Audi részéről lapunknak. „Mintegy 350 ember dolgozik a Forma-1-es motorprojekten.”
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója a minap egy lapinterjúban beszélt arról, egyetlen céljuk van a Forma-1-ben, a győzelem.
“Intenzíven megvitattuk a dolgot, és úgy döntöttünk, hogy jelentősen felgyorsítjuk szerepvállalásunkat a Forma-1-ben” – mondta Döllner az Auto Motor und Sport című német lapnak, majd hozzátette, nem azért csatlakoznak a száguldó cirkuszhoz, hogy a mezőny tagjai legyenek.
“Azzal a szakértelemmel, mellyel Oliver Hoffmann rendelkezik- aki jelentősen előremozdította a projektet kezdettől fogva -, meggyőződésünk, hogy képesek vagyunk megfelelni ennek a kihívásnak, és ott lehetünk az élen. Nehéz út lesz, de a Forma-1 a legfontosabb motorsportplatform a világon, mi pedig mindent megteszünk azért, hogy sikeresek legyünk.”
“Számomra kétféle szerepvállalás létezik a Forma-1-ben: egyáltalán nem, vagy pedig azzal a céllal, hogy a mezőny elejében legyünk. A legelején!”
Az Audi nemrég jelentette be, egyik gyári versenyzője Nico Hülkenberg lesz a Forma-1-ben, így a német pilóta már az idei szezont követően távozik a Haas csapatától, és a Saubernél folytatja 2025-ben.