A Hungaroringen már jó ideje zajlanak a rekonstrukciós munkálatok, és bár a mogyoródi versenypálya nyomvonala nem változik, maga az infrastruktúra jelentős fejlődésen megy keresztül. Mindez pedig a feltétele volt annak, hogy a magyar versenypálya Forma-1-es szerződését meghosszabbítsák. A Hungaroringen a felújítási munkálatok második ütemének első fázisa fejeződik be a napokban, a depó kiszélesítése, az alagutak, a támfalak szerkezetépítése és a szigetelés befejeződött.
Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója az F1VILÁG.HU-nak adott exkluzív interjújában Imolában azt mondta, igyekeznek nagy hangsúlyt fektetni arra, hogy a tradicionális versenypályák az F1-es naptár részei maradjanak, de természetesen nagy az érdeklődés az új versenyrendezők részéről is.
„A Forma-1-nek szüksége van a tradicionális versenyhelyszínekre, ugyanakkor viszont óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt más országok részéről. A megfelelő egyensúly megtalálása a lényeg” — mondta lapunknak az olasz szakember.
A Motorsport.com című internetes lap nemrég arról írt, a Forma-1 a Távol-Keleten is szeretne terjeszkedni a jövőben, sajtóhírek szerint Thaiföldön is verseny lehet nemrég, méghozzá a fővárosban, Bangkokban. De nemrég voltak egyeztetések Dél-Koreával is, az ázsiai ország így akár már 2026-ban vagy 2027-ben visszatérhet a versenynaptárba.
„Nagy érdeklődést látunk a Forma-1 iránt sok országból, ez pedig nyilvánvalóan lehetőséget kínál a fejlődésre. Ugyanakkor viszont kötelességünk lesz döntéseket hozni a versenynaptárral kapcsolatban” — mondta Domenicali az olasz sajtónak. „Egyre növekvő érdeklődést látunk a Távol-Keletről és az Egyesült Államokból, ugyanakkor Európában is újra nő az érdeklődés, köszönhetően leginkább Madridnak, ami egy kicsit felrázta a dolgokat, miközben mindenki azt gondolta, hogy az öreg kontinensről már senki sem érdeklődik valami új iránt.”
Az európai versenyhelyszíneknek pedig meg kell küzdeniük a helyekért, így Imola és Monza, de Belgium és Hollandia sem érezheti magát biztonságban. Éppen ezért felmerült annak lehetősége, hogy ezen helyszínek a jövőben egyfajta rotációs rendszerben, évenként váltva egymást rendezhetnek futamot.
„Soha ne mondd, hogy soha! Ez is egy lehetőség” — mondta az F1VILÁG.HU-nak Domenicali.
Monzában jelenleg is zajlanak a versenypálya felújítási munkálatai, Domenicali pedig világossá tette, azoknak a tradicionális pályáknak, melyek továbbra is szeretnének F1-es versenyt rendezni, bizonyítaniuk kell. Példaként pedig a szakember a Hungaroringet hozta fel.
„Olaszország a központja az F1-es naptárnak, de kezelnünk kell a fontos kérdéseket azon forrásokkal kapcsolatban, melyeket az ország invesztálni akar, illetve az infrastruktúra terén is, mivel növelnünk kell a tempóját a versenypályák biztonságának javítása tekintetében, illetve a közönség kiszolgálásán is fejleszteni kell.”
„Augusztus végén, Monzában mérleget készítünk majd a kormányzati intézményekkel és az olasz szövetséggel. Lehetséges, hogy Olaszországban 2026 után is két verseny lesz, de ha reálisan nézem a dolgot, ez elég nehéz lesz.”
„Az a munka, amit a Hungaroringen végeznek, igazolja, hogy a Forma-1 lépései segítenek emelni a mércét az olyan létesítmények esetében, melyek az évek során kissé egyhelyben ültek. Nagyon konstruktívan mondom ezt: ha nincs akarat a befektetésre, a munkára és a közös projektre még hosszú távon sem, akkor fennáll a veszélye annak, hogy elveszítik a Forma-1-et. Az év végéig fontos döntéseket kell meghoznunk.”