A költségvetési plafont még 2021-ben vezették be a Forma-1-ben, a csapatok pedig az intézmény negyedik szezonjában 135 millió dollárból gazdálkodhatnak, mint ahogy 2025-ben is — még mielőtt jelentősebben átalakítják a rendszert. Az F1VILÁG.HU értesülései szerint nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben legalább 80 millió dollárral megemelik a csapatok költségi limitét, ami azt jelenti, hogy éves szinten 215-220 millió dollárból — átszámítva közel 78 milliárd forintból — gazdálkodhatnak majd.
Mindeközben pedig folynak az egyeztetések arról, hogy a jövőben miképp lehetne javítani a költségplafon intézményén az elmúlt években szerzett tapasztalatokat felhasználva. Szó van például arról, hogy a munkáltatók szórakoztatására, illetve az anyasági fizetésre fordítandó összegeket kiveszik a költségplafon alól.
„Az egyensúly megtalálása a lényeg” — mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Rengeteget tanultunk a költségkorlátozás révén. A legfontosabb az, hogy 2026-ban az alkalmazottak ne viseljék ezeknek a változásoknak a terhét. Értelmes vita folyik arról, hogy mi kerüljön bele, mi maradjon ki, és mi az, ami valóban releváns a teljesítmény növelése szempontjából.”
„Például, vajon egy karácsonyi buli tényleg gyorsabbá teszi az autót? Ha ez belekerül a költségkorlátozásba, természetesen minden technikai igazgató inkább egy új első szárnyat szeretne, mint egy karácsonyi bulit, ami egy kicsit szűkös. Nem azt mondom, hogy a mi technikai igazgatónk nem szereti a karácsonyi bulikat, de az első szárnyakat jobban kedveli!
„Összességében egy nagyon produktív és ésszerű vita zajlott. Most pedig az a lényeg, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a kizárások és a magasabb összegbe belefoglalható tételek között.”
Nyitókép: Tóth Zsombor