A bő egy héttel ezelőtti Monacói Nagydíj nem sok izgalommal szolgált a sportág szerelmesei számára: az utcai pályán eleve rendkívül nehéz az előzés, most azonban a stratégiai variációkra sem számíthattunk, hiszen az első körben meglengetett piros zászlók miatt a versenyzők letudták kötelező kerékcseréjüket, és tulajdonképpen egyhangú vonatozásba torkollt a 78 körös futam.
Ennek kapcsán merült fel, a Pirelli jelenlegi gumikeverékei talán szintén hozzájárulnak ahhoz, hogy ne legyenek túl izgalmasak a futamok, Mario Isola, az olasz gumigyártó főnöke pedig már jelezte is, egy ideje dolgoznak egy új lágyabb keveréken.
„Az elképzelés az, hogy bevezessünk egy lágyabb, C6-os keveréket, mivel egyre több utcai pálya kerül bele a naptárba” — mondta a szakember. „Ki fogjuk terjeszteni a lágy gumik palettáját, és intézkedéseket hozunk, hogy meggátoljuk a túlmelegedést. A nagy kihívás az, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt a túlmelegedés és a degradáció között.”
Az új gumikeveréket a Ferrari csapatának segítségével a Pirelli már tesztelte is múlt héten, Franciaországban: „Ez volt az első alkalom” — folytatta Isola. „A javaslat tőlünk érkezett erre vonatkozóan azzal a céllal, hogy eltávolodjunk az egykiállásos stratégiától, és kétkiállásos taktikára biztassuk a csapatokat.”