Sorban állnak a kérők, de a Renault nem adja el az Alpine F1-es csapatát - F1VILÁG.HU

Sorban állnak a kérők, de a Renault nem adja el az Alpine F1-es csapatát

HIRDETÉS
Sorra kapja az ajánlatokat a Renault, a francia gyártó azonban kizárta, hogy eladja Forma-1-es csapatát, az Alpine-t.
Pierre Gasly (FRA) Alpine F1 Team A524 leaves the pits.  Formula 1 World Championship, Rd 5, Chinese Grand Prix, Friday 19th April 2024. Shanghai, China.

Az enstone-i istálló kiábrándító formában vágott neki a 2024-es F1-es bajnokságnak: az évad eddigi versenyein mindössze 2 pontot gyűjtött, és jelenleg a konstruktőri verseny utolsó előtti helyén áll, megelőzve a még pont nélküli Saubert. Az Alpine csapatától rengeteg szakember köszönt el az elmúlt egy évben, az istálló pedig nemrég jelentette be, egyik pilótája, Esteban Ocon is távozik az idei szezon végén.

A nemzetközi sajtóban az elmúlt hónapok során több alkalommal is felmerült, hogy a Renault túl is adhat F1-es csapatán — az egyik potenciális vevő pedig a Forma-1-hez csatlakozni kívánó Andretti lehetne, mely istállót még január végén kosarazta ki a sportág vezetősége. A Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo azonban az Autocar magazinnak adott exkluzív interjújában leszögezte, nem eladó az Alpine.

„Szeretném ezt nagyon világossá tenni. Nincs az az isten, hogy feladjuk!” — mondta határozottan a szakember. „Ez nem az én stílusom. Még csak egy darabját sem fogjuk eladni ennek az egésznek. Nincs szükségünk a pénzre.”

„Jobbról és balról is kapok ajánlatokat egyesektől, akik aztán a sajtóban beszélnek erről. De nem érdekel bennünket. Hülyeség lenne, és nem is tesszük.”

Azt persze Luca de Meo is pontosan látja, az Alpine jelenlegi teljesítménye egész egyszerűen nem jó az F1-ben, szerinte a gyenge formához számos hibás döntés vezetett.

„Amikor nekikezdtünk a hibrid érának [2014-ben], a motorunk nem teljesített jól. A Red Bull-lal világbajnokok voltunk, de a hibriddel a dolgok rosszul sültek el. Még a 2021-ben kifejlesztett motorral is 0,2-0,5 másodperces hátrányban voltunk minden egyes körben. Idén ráadásul az autót is elszúrtuk. Ha pedig kombináljuk ezeket a dolgokat, 1,5 másodpercre vagyunk attól, ahol lennünk kellene.”

A vezérigazgató hangsúlyozta, minden követ meg fognak mozgatni annak érdekében, hogy javuljanak — ebben a folyamatban pedig három kulcsfontosságú tényező van.

„Az első az egy kiváló emberekből álló minőségi csapat” — mondta. „A második a versenyzési düh, a győzelem iránti megszállottság. A harmadik pedig a csapaton belüli együttműködés és bizalom, az együttműködés szellemisége, ami megkönnyíti a dolgokat.”

„Az Alpine-nak az egyik legszélesebb vállú csapatnak kellene lennie a Forma-1-ben, mert a Renault Csoport támogatja. Azt nem gondolom, hogy momentán megérdemeljük, hogy topcsapat legyünk, de nem turistáskodni akarunk az F1-ben, szóval keményen kell dolgoznunk. Igen, követtünk el hibákat. Megesik. De azt gondolom, jól tesszük, hogy az F1-et tesszük az Alpine középpontjába, és kékre festjük az autót, hogy egy jellegzetes autókultúrát képviseljünk.”

Hirdetés

„Ez a márka teljesen legitim, mert mindig is versenyben volt. De sokkal jobb is tud lenni, és nem szeretném elszalasztani a lehetőséget.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Sorban állnak a kérők, de a Renault nem adja el az Alpine F1-es csapatát
Verstappen elárulta, mi volt a kulcsa az idei bajnoki címnek
Verstappen biztos benne, sok nagy csatája lesz még Norrisszal
Így áll az F1-es pontverseny a Las Vegas-i Nagydíj után
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!