Az energiaital-gyárosok a legutóbbi három versenyből kettőn vereséget szenvedtek, ráadásul Imolában sem tudtak könnyen nyerni, sok problémájuk támadt ugyanis az RB20-as kódjelű versenyautó beállításaival. A két héttel ezelőtti Monacói Nagydíjon Max Verstappen csak a 6. helyen tudott célba érni, a küszködés okaként pedig a kerékvetők és bukkanók meglovagolásával kapcsolatos problémákat nevezték meg az osztrákok.
A Mercedes technikai igazgatója, James Allison viszont azt gyanítja, ennél komolyabb problémák lehetnek a Red Bullnál, szerinte ugyanis azok a fejlesztések, melyeket a csapat vitt Imolába — köztük egy új padlólemezzel és első szárnnyal —, nem azt az előrelépést nyújtották, amit az energiaital-gyárosok vártak.
„Azt gondolom, amint ismét megfelelő tartományba kerülnek a kanyarodási sebességek, hasznosak lesznek ezek az újítások, de úgy tűnik, hogy a fejlesztésük inkább visszalépés volt” — magyarázta Allison Montrealban.
„Szóval ez remélhetőleg igazán megnehezíti majd a dolgukat. Az, hogy egy fejlesztés nem működik, megnehezíti az életet, mert abban a pillanatban, amikor megszűnik a bizalmad az eszközeidben, vissza kell lépned, és rengeteg időt veszítesz. Az idő a legnagyobb barátod, az elvesztése pedig a legnagyobb ellenséged.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull küszködése feltüzeli-e a Mercedest, a technikai igazgató így felelt: „Ebben a játékban mindenki szereti mások nyomorúságát.”
Nyitókép: Tóth Zsombor