A maranellói gárda versenyzői nem tudtak a rajtelsőségért harcolni a kanadai kvalifikáción: Charles Leclerc és Carlos Sainz be sem jutottak a mindent eldöntő Q3-as szakaszba, így csak a 11. és 12. helyekről kezdhetik meg a mai versenyt. A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur elárulta, kétségkívül csalódottak, és meg kell érteniük, miért muzsikáltak ennyire gyengén a biztató pénteki kezdés után.
„Ez nem az az eredmény, amit vártunk. Nagyon szenvedtünk a gumik miatt. Biztosan nem voltunk egyedül ezzel, de ez nem vigasz” — mondta a francia szakember. „[George] Russell például használt gumikon szerezte meg a pole pozíciót, és nekünk végül nem sikerült mindent összeraknunk. De koncentráljunk a holnapra: pénteken jó volt a versenytempónk, úgy száraz pályán, mint intermediate-abroncsokon.”
Vasseur arról is beszélt, nem akartak még egy szett lágy gumit felhasználni a Q2 végén — ellentétben néhány riválisukkal.
„Nem cseréltük le, mert az utolsó szett gumit a Q3-ban kellett volna használnunk. Mindannyian ugyanabban a helyzetben voltunk, mindenkinek csak egy új garnitúrája volt a Q2-ben, kivéve a Mercedes-t [akik pénteken megspóroltak egy garnitúrát a lágyakból — a szerk.]. Néhányan úgy döntöttek, hogy az elején tesznek fel egy új garnitúrát, mások a végén. De nem volt lehetőségünk használni azt a második szettet.”
A Ferrari-főnök szerint a Ferrari problémái a gumikezelésben keresendők, elmondása szerint egész egyszerűen képtelenek voltak megfelelő üzemi hőmérsékletre hevíteni az abroncsokat. Leclerc például a Q2-ben két gyorskört futott egymás után, ez pedig negatív hatással volt az abroncsokra.
„Mindig a gumikeveréken, az aszfalton, a pálya hőmérsékletén és az autó beállításán múlik a dolog. Ezúttal azonban nem voltunk a megfelelő helyen a megfelelő időben a guminyomás és a beállítás miatt. Ezt jobban meg kell értenünk a következő időmérőkre. A vasárnapi verseny egy másik történet lesz, mert ott hosszú távon megyünk.”
Vasseur ezzel együtt bízik abban, a mai versenyen értékes pontokat szereztek, pénteken ugyanis erős volt autóik versenytempója úgy száraz, mint vizes pályán.
„Pénteken a vizes pályán jó tempónk volt az egész kör alatt, és ez egy másik történet, biztosan sok múlik a guminyomáson és hasonló dolgokon. Viszont a versenyszimuláción jól mentünk pénteken mind a száraz, mind az esős gumikon, így azt gondolom, hogy a vasárnapi egy másik történet lesz. Küzdöttünk, hogy működésre bírjuk a gumikat a gyorskörön. Ezen a téren jobb munkát kell végeznünk a következő versenyhétvégéken.”