Történt ugyanis, hogy a montreali verseny során, annak 53. körében Sergio Perez a gumifalnak csapta versenyautóját, mely szemmel láthatóan komoly károkat szenvedett — elsősorban a hátulján, hiszen a hátsó terelőszárny félig leszakadt. Ahelyett viszont, hogy Perez leparkolta volna versenyautóját, a Red Bull utasítására visszahajtott a bokszba.
A versenybírók nem sokkal később jelezték is, vizsgálatot indítanak az ügyben, hiszen Perez súlyosan sérült autóval tartózkodott a pályán — ezt pedig tiltják a szabályok. A stewardok annak rendje és módja szerint meg is hallgatták az istálló képviselőit, végül Perez végül 3 rajthelyes büntetést kapott a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjra, míg a Red Bullt 25 ezer eurós, azaz közel 10 millió forintos pénzbírsággal sújtották.
Közleményükben a versenybírók elárulták azt is, a Red Bull a meghallgatáson megerősítette, hogy „a versenyzőt azért utasították arra, hogy hajtson vissza a bokszba, mert igyekeztek elkerülni egy biztonsági autós helyzetet”.
Ha ugyanis pályára küldték volna a Safety Cart, azzal az élen autózó Max Verstappen győzelmét sodorhatták volna veszélybe, így viszont nem kellett attól tartaniuk, hogy Bernd Mayländer és Mercedese összerázza a mezőnyt.
A történtekre persze sokan felkapták a fejüket, a neves F1-es újságíró, Will Buxton például az X nevű (korábban Twitter) közösségi oldalon egy azóta már törölt bejegyzésben azt írta: „Személy szerint úgy gondolom, hogy a csapatra kiszabott büntetések messze nem elegendőek. A csapat elismerte, hogy szándékosan arra utasította Perezt, hogy megszegje a szabályokat, ezzel veszélyeztetve más versenyzőket (ezért létezik a szabály), hogy elkerüljék a biztonsági autó bevetését, mert tudták, hogy az elveheti tőlük a győzelmet. Fordítsuk meg az érvelés eredményét: így lenne egy csapat, mely arra utasít egy versenyzőt, hogy szegje meg a szabályokat, hogy biztonsági autót idézzen elő, ami segít nekik a győzelemben. Ez csak néhány foknyi különbség. Az egyik egy rajtbüntetést és pénzbírságot ér. A másik a 2008-as szingapúri eset.”
Buxton bejegyzésében a 2008-as Szingapúri Nagydíjon történtekre utal, mely a sportág egyik legnagyobb botrányaként vonult be a történelemkönyvekbe: akkor a Renault csapata szándékosan arra utasította Nelson Piquet-t, hogy csapja falnak versenyautóját, hogy ezzel kedvező helyzetbe hozza csapattársát, Fernando Alonsót — aki később meg is nyerte a futamot.
A csalás vádjára reagált dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is, aki az OE24 című lapnak adott interjújában igyekezett az osztrák istálló védelmére kelni.
„Ez már nem vitatéma, elfogadjuk a 3 rajthelyes büntetést” — mondta Marko. „Az adott pillanatban nem tudtuk, milyen súlyos a sérülés az autón. A számunkra rendelkezésre álló kameraállásból nem láthattuk. Szerettük volna, ha Checo továbbmegy, mert ebben a versenyben bármi lehetséges volt. És sosem lehet tudni, mennyi törmelék repül el. Mások is vezettek már súlyosabb sérülésekkel. Lewis Hamilton egyszer három keréken nyert Silverstone-ban.”