A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még a Kanadai Nagydíjat megelőzően jelentette be a 2026-ra vonatkozó technikai előírásokat, melyekből kiderült, az új versenyautók a jelenlegi tervek szerint kisebbek, és 30 kg-mal könnyebbek lesznek a mostaniaknál. Ezzel kapcsolatban több versenyző is szkeptikusan nyilatkozott, köztük van Fernando Alonso is, aki azt mondja, szerinte nemhogy könnyebbek, hanem az új hajtáslánc miatt inkább még nehezebbek lesznek az autók a jelenlegieknél.
A Forma-1 háromszoros világbajnoka, Max Verstappen szintén attól tart, a csapatok nem fognak tudni a minimum súlyhatár közelébe kerülni.
„Nagyon nehéz lesz, de majd meglátjuk” — mondta a holland a Motorsport.com című internetes lapnak. „Néhány csapat még most is túlsúlyos, nem igaz? Szóval 30 kg-mal még lejjebb menni… Természetesen tudom, hogy a méretek változnak egy kicsit, de nem vagyok biztos benne, hogy a 30 kg lesz a tökéletes forgatókönyv.”
Verstappen szerint ráadásul ahhoz, hogy valóban élmény legyen versenyezni ezekkel az autókkal, nagyobb súlycsökkentésre lenne szükség.
„Legalább 100-150 kg-nyira… Jelenleg ez egész biztosan nem lehetséges. De ennek a motorhoz is köze van, nem igaz? A motorhoz és az akkumulátorhoz… Nagyon nehéz, hosszú és széles. Jelenleg ez vágyálom, de határozottan erre lenne szükségünk, hogy mozgékonyabbá tegyük az autókat, és talán egy kicsit szórakoztatóbbá is.”
„A biztonság is sokat hozzátesz a súlyhoz, ami természetesen jó dolog, de nem vagyok biztos abban, hogy mit is tehetnénk, hogy a dolgok egy kicsit másképp legyenek. A szabályokon múlik, amiket írnak.”
Az FIA bejelentése után az is kiderült, a jelenleg használatos DRS-rendszertől megszabadulnak, ám érkeznek az aktív aerodinamikai megoldások, valamint az előzések elősegítése érdekében az extra motormód is. Utóbbival kapcsolatban Verstappen megjegyezte: „Nem tudom, mennyire lesz hatékony. Olyasvalami ez, amit még nem láttam, nem tudom, milyen hatékony lesz.”