Az elmúlt években már rendre az évadnyitó verseny helyszínén, Bahreinben bonyolították le a téli tesztelést a királykategória csapatai, miután azonban 2025-ben Melbourne-ben rendezik meg az év első versenyét, a Forma-1-es csapatok természetesen már egyeztetnek arról, hogy miképp is alakul majd az előszezoni program jövőre.
Logikus döntésnek tűnne, ha a téli tesztelést újra Európában, tehát Spanyolországban rendeznék meg, az Auto Motor und Sport című német lap értesülései szerint azonban a csapatok többsége vonakodik. Úgy tudni, mindössze három csapat — a Red Bull, testvércsapata, az RB, valamint a Sauber — preferálná a barcelonai helyszínt, szerintük ugyanis logisztikailag sokkal jobb megoldás lenne, mint Bahrein, hiszen az európai gyárakból egyszerűbb lenne oda eljuttatni a felszerelést, ráadásul financiális és fenntarthatósági szempontból is kedvezőbb helyszín lenne.
„A pálya ráadásul reprezentatívabb is, mint a bahreini” — írja cikkében az AMuS, majd hozzáteszi, hogy egyes becslések szerint csapatonként mintegy 800 ezer euróval — azaz mintegy 317 millió forinttal — olcsóbb lenne, ha Barcelonában tartanák meg az előszezoni gyakorlást. A csapatok az F1 Bizottságának következő ülésén szavaznak majd a kérdésben. A barcelonai tesztelés elleni legfőbb érv a kedvezőtlen időjárás, hiszen a legtöbbször hűvös, télies idő fogadja a királykategória mezőnyét, ráadásul az esős napok sem ritkák, ez pedig megnehezíti a csapatok felkészülését.
Mindeközben már azt is tudni lehet, hogy 2026-ban — az új technikai szabályok bevezetésekor — két előszezoni tesztelést is tartanak majd, akárcsak 2022-ben. Jövőre még csupán 3 nap áll a mezőny rendelkezésére, 2026-ban ez duplázódik majd meg.