A brit pilóta Carlos Sainzcal is összeakaszkodott a spielbergi futam elején, James Allison technikai igazgató ugyanakkor nemrég azt mondta, az autó oldalszekrényén és padlólemezén keletkezett sérüléseket valójában kavicsok okozták, amikor Hamilton egy alkalommal túl szélesen fordult az egyik kanyarban.
Allison szerint nem meglepő, hogy Hamilton a futam során nem tudta tartani a későbbi győztes, George Russell tempóját, hiszen jelentős károk keletkeztek versenyautóján.
„Elég jelentős mértékben érintette a teljesítményt” — magyarázta Allison. „Ráhajtott némi kavicsra, ezen a pályán nagyon könnyű ezt megtenni, egyszerűen ráment fél kerékkel az egyik sóderágyra, a kavicsokat pedig szanaszét szórta a kerék, mintha egy gépfegyver lett volna. Keresztülmentek az oldalszekrényen, az oldalszekrény nagy része megsérült, mint ahogy egy kicsit a padlólemez is.”
„Ezek a sérülések mintegy 2 tizedmásodpercet jelentettek neki körönként. És egy ilyen szoros mezőnyben ezt nagyon meg lehet érezni. Szóval nem meglepő, hogy nem tudta tartani George tempóját a versenyen. Ugyanakkor viszont elismerésre méltó teljesítményt nyújtott azzal, hogy továbbra is a feladatra fókuszált, és a 4. helyen célba vitte az autót.”