Még tavasszal több kiscsapat is elkezdett azért lobbizni, hogy változtassanak a pontozási szisztémán a Forma-1-ben, hogy nekik is több esélyük legyen a pontszerzésre. Akkor arról szóltak a hírek, hogy a jövőben akár a legjobb 12, vagy 14 helyezettet is pontokkal jutalmazzák majd, de javaslatként felmerült az is, hogy minden versenyzőnek pontokat osztanak, hogy a mezőny hátsó traktusában is legyen miért küzdeni.
A téma már az F1 Bizottságának áprilisi ülésén is napirendi pontként szerepelt, akkor azonban úgy ítélték meg, hogy további egyeztetésekre lesz szükség a kérdésben. Az F1 csapatai végül kedden ültek össze a Forma-1 első emberével, Stefano Domenicalival, valamint az FIA együléses bizottságának vezetőjével, Nikolas Tombazisszal, és végül arról született döntés, hogy nem változtatnak a pontrendszeren 2025-re. Idén eddig a Sauber kivételével minden F1-es csapat tudott pontot szerezni.
„Egyhangú megállapodás született abban, hogy nem lesz változás a pontosztásban, miután megvitatásra került a javaslat, hogy a 10. helytől lefelé is pontozásra kerüljön sor a versenyeken” — áll az FIA közleményében.
Az F1 Bizottságának londoni ülésén természetesen más témákban is egyeztettek: döntés született arról, hogy a versenyzők minimumsúlyát 80 kg-ról 82 kg-ra emelik a „pilóták jóléte” érdekében. Ennek következtében az autók minimumsúlya is 798 kg-ról 800 kg-ra nő üzemanyag nélkül.
De döntés született arról is, hogy 2026-ban, az új technikai szabályok bevezetésének évében 9 napot töltenek el előszezoni teszteléssel a csapatok — összesen három különálló teszt alkalmával.
A bizottság ülésén abban is megegyeztek az érintettek, hogy a további egyeztetéseket követően október 17-én mutatják majd be a 2026-tól érvényes technikai- és sportszabályzat frissített változatát. Ezt megelőzően, még október 2-án egy rendkívüli bizottsági ülést tartanak, hogy megvitassák a 2026-os változásokkal kapcsolatos kérdéseket.