Bár a McLaren kettős győzelmet szerzett Mogyoródon, a brit istállót sok kritika érte a vasárnapi versenyen alkalmazott csapatutasításai miatt. Történt ugyanis, hogy az istálló stratégái a verseny második felében nem a versenyben vezető Oscar Piastrit, hanem Lando Norrist hívták ki előbb kerékcserére, hogy így védekezzenek a mögöttük remek tempót diktáló Lewis Hamiltonnal szemben.
Csakhogy a taktika révén Norris így Piastri elé tudott kerülni, a brit versenyző pedig csak a McLaren sokadik kérésére adta vissza a vezetést ausztrál csapattársának, aki így végül megnyerte a versenyt. Toto Wolff ugyanakkor azt mondja, utólag könnyű okosnak lenni, az pedig biztos, hogy a McLaren sokat tanult a történtekből.
„Csak akkor tudod kezelni a helyzeteket, amikor valójában szembesülsz velük, és ki vagy téve nekik” – mondta Toto Wolff. „Ez volt az első alkalom, hogy ez megtörtént velük.
„Mi is a tapasztalatainkból tanultunk, hogy hogyan kezelhetjük az olyan a helyzeteket, amikor két autó, két pilóta is nyerhet ugyanabban a csapatban, és pontokat szeretnénk gyűjteni anélkül, hogy feladnánk a versenyzők bajnokságát. Biztos vagyok benne, hogy le fognak ülni, és kitalálnak valamit.”
Wolff kifejtette, számukra sem ismeretlen az a „probléma”, mellyel a McLaren szembesült, hiszen a csapat számos alkalommal alkalmazott csapatutasítást — különösen akkor, amikor Lewis Hamilton csapattársa Valtteri Bottas volt, és rendszeresen az élen harcoltak pilótáik.
„Mi akkoriban kidolgoztuk az együttműködési szabályokat, de nem akartuk szabályoknak nevezni őket, így versenyzési céloknak hívtuk. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan születik egy papír erről [a McLarennél is]” — mondta Wolff.
„Nincs kétségem afelől, hogy Andrea [Stella] és Zak [Brown] nagyon erős vezetők, a lényeg pedig, hogy meghatározzák ezt a keretet, hogy mi is történik minden lehetséges helyzetben.
„Emlékezzenek csak, Magyarországon mi is hasonló helyzetben voltunk Lewis és Valtteri esetében. Hűek maradtunk az értékeinkhez. Bár Lewis akkor harcban volt a bajnoki címért, megtette, amit kértünk.
„Úgy gondolom, hogy a McLaren amellett döntött, hogy a helyes dolgot teszi. Most meg fogják beszélni a versenyzőkkel, hogy hogyan szeretnének tovább haladni ebben az ügyben.”