A Ferrari jó ideje sokat küszködött Spanyolországon első ízben bevetett padlólemezével, annak köszönhetően ugyanis hiába nőtt az autó általános leszorítóereje, mellékhatásként újra jelentkezett a pattogás a gyors kanyarokban. Az olaszok viszont kitartottak az új padlólemez mellett, azon azonban több módosítást is elvégeztek az elmúlt időszakban.
Fred Vasseur elmondása szerint az újítás jól vizsgázott a Hungaroringen, a magyar versenypályán azonban nem jellemzőek a gyors kanyarok — így csak hétvégén, Belgiumban derül ki, sikerült-e megszabadulni a pattogás jelenségétől.
„A Belga Nagydíj zárja le azt a különösen mozgalmas júliust, amelyet a pálya mellett és a maranellói gyárban töltött a csapat” — mondta a francia szakember. „A spái pálya lehetőséget ad arra, hogy ellenőrizzük, jól dolgoztunk-e az elmúlt hetekben, hogy enyhítsük a nemrégiben bevezetett fejlesztési csomag nagy sebességű kanyarokban tapasztalt mellékhatásait. A pattogás jelensége nagyon alacsony szinten volt jelen a Hungaroringen, köszönhetően a Budapesten bevezetett padlólemez-fejlesztésnek, és most kiderül, hogy a nagy sebességű pályákon is sikerült-e orvosolnunk ezt a problémát.”
„Charles és Carlos mindig is jól mentek Spa-ban, Charles itt szerezte meg első F1-es győzelmét 2019-ben, és ez egy olyan pálya, ahol a versenyzői tudás valóban számít. Ha egy olyan SF-24-est biztosítunk számukra, amit kényelmesen tudnak a határon használni, úgy hiszem, versenyképes hétvégénk lehet, és sok pontot vihetünk haza.”
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc az F1VILÁG.HU-nak nyilatkozva azt mondta, ő tart attól, hogy Belgiumban nehezebb dolguk lesz.
„„Ami Spát illeti, az egy valódi teszt lesz majd számunkra, mert az egy olyan pálya, ahol a problémáink a leginkább láthatóak lesznek Ott majd látni fogjuk, hogy sok még-e a tennivalónk, mielőtt megoldjuk a gondjainkat, vagy az erre a hétvégére hozott fejlesztések segítettek-e bennünket abban, hogy előre tudjunk lépni” — fogalmazott a monacói. „Azt gondolom, hogy minden körülmény ugyanolyan számunkra. De ha egy tempósabb pályára érkezünk, akkor arra számítok, hogy egy kicsit jobban szenvedünk.”
„Amikor pattog az autó, az megmutatkozik a teljesítményben, és kompromisszumokat is kell kötni. Még ha egy olyan pályára is érkezünk, ahol nem jellemző a pattogás, akkor is kompromisszumot kell kötni, hogy ne üsse fel a fejét — még akkor is, ha csak két gyors kanyar van. Szóval lehet, hogy nem tudunk mindent optimalizálni ezen problémák miatt.”