Az ezüstnyilak autójára először a Belga Nagydíjon került fel az újítás, ám mivel a csapatnak akkor problémásan alakult a pénteki nyitónapja, a továbbfejlesztett padlólemez végül lekerült a W15-ös kódjelű versenyautókról. Ezt jórész elővigyázatosságból tette a csapat, az új fejlesztésben rejlő potenciálban ugyanakkor soha nem kételkedett.
A padlólemez aztán a Holland Nagydíj pénteki szabadedzésein is bevetésen volt: az új fejlesztést George Russell, míg a korábbi specifikációt Lewis Hamilton használta a nyitóedzésen, a második gyakorlásra pedig Lewis Hamilton autójára is felkerült a legújabb verzió. Mivel a Mercedesnél elégedettek voltak a látottakkal, a folytatásban mindkét autón az új padlólemezt használják majd.
„Biztatóan kezdődött számunkra a hétvége” — mondta Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója. A körülmények az első edzésen különösen nehezek voltak az erős széllel és a heves esővel, emiatt nehéz volt kiértékelni a továbbfejlesztett padlólemezt, amit Spába is elvittünk már.”
„Viszont az, amit láttunk, összhangban van a várakozásainkkal, szóval a hétvége folyatásában mindkét autóra felkerül majd.”