Kritizálják az új monzai kerékvetőket az F1-es versenyzők - F1VILÁG.HU

Kritizálják az új monzai kerékvetőket az F1-es versenyzők

HIRDETÉS
Nem tetszenek a versenyzőknek azok a változtatások, amiket a monzai Forma-1-es versenypályán hajtottak végre az idei Olasz Nagydíjat megelőzően.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - AUGUST 29: Circuit detail and Pirelli trackside branding during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Thursday August 29, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

A legendás olasz aszfaltcsík komoly felújításon esett át az elmúlt 9 hónapban: amellett, hogy bizonyos részein kiszélesítették és újraaszfaltozták a pályát, sok helyütt a kerékvetőket is lecserélték, az eddigi, magas megoldások helyett pedig gyakorlatilag teljesen lapos kerékvetőket helyeztek el.

A versenyzők szerint a kerékvetők módosítása visszalépésnek tekinthető, amit pedig különösen dühítőnek tartanak, hogy velük nem konzultáltak arról, hogy milyen módosításokat is hajtanak végre. Alex Wurz, a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] elnöke elárulta, csütörtökön igencsak intenzív beszélgetés folyt a versenyzők WhatsApp-csoportjában a változtatásokról.

„Igen, ma megbeszéltük a változásokat a csoportos chatben” – mondta az osztrák a Motorsport.com című internetes lapnak. „Bár még nem vezettem az új kerékvetőkön Monzában, a régi kerékvető az olyan kanyarokban, mint az Ascari, igazán precíz munkát igényelt a versenyzők részéről.”

„Pályatervezőként nem fogadtam volna el pénzt ezeknek a kerékvetőknek a megváltoztatásáért. Nem tűntek veszélyesnek számomra, és a pálya karakterének szerves részét képezték.”

„Oké, mindenkit ugyanúgy érint, de ez nem az első pálya, amely elvesztette karakterét a szabványos kerékvetőkre való átállás miatt. Ugyanez történt Brazíliában is, amelynek saját trükkjei voltak a kerékvetőkkel.”

A csütörtöki médianapon természetesen a mezőny tagjai is kifejtették véleményüket a változtatásokról, George Russell például azt mondja, az újítások miatt több kanyarlevágás is lehet majd.

„Az Ascari kanyarban lévő kerékvetők korábban nagyon egyediek voltak Monzában” – mondta a brit. „Volt egy kis csatorna, ami körülbelül 10 cm mélyre süllyedt, majd visszaemelkedett, és a belső kereket éppen be lehetett tolni ebbe a csatornába. Ez mindig egy ikonikus fotót eredményezett. Lehetett látni, ahogy az autók sodródnak a kanyarokon keresztül, miközben a belső kerék éppen belemerül ebbe a csatornába.”

„Most viszont teljesen laposak, és ez lehetőséget ad a versenyzőknek, hogy levágják a kanyart.”

Russell azt mondja, a versenyzők véleményét ezúttal sem kérték ki: „Olyasvalami ez, amiről már számos alkalommal beszéltünk korábban, miszerint, sokszor a versenyzők azok, akik utoljára szembesülnek a pályamódosításokkal. Tényleg nem tudom, ki hozza ezeket a döntéseket. Nem hiszem, hogy az FIA. Szerintem a pálya maga.”

Hirdetés

„Azt gondolom, azt figyelembe kell vennünk, hogy a pályákat egy egész szezonra tervezik mindenféle kategóriához, de mi mindig azt mondjuk, hogy az ilyen old-school pályáknak hihetetlen karaktere van, ezeket meg kell óvni.”

Ezzel kapcsolatban Daniel Ricciardo hozzátette: „Ami kapcsán valóban konzultáltak velünk, az Montreal volt, és az nagyszerű is volt. Mindannyian nagyon elismerően beszéltünk Montrealról, mert újraaszfaltozták, és meghagyták a kerékvetőke.”

„Montrealban, ha lapos kerékvetőket tettek volna be, garantálom, hogy egyikünk sem vezetne ott olyan nagy mosollyal, mint amilyennel általában szoktunk. Szóval ez tényleg változtat a dolgokon.”

„Úgy tűnik, hogy még mindig sok dolog csúszik át a réseken anélkül, hogy megkérdeznék a véleményünket. Nincs szükségünk döntő szavazatra, de legalább hagyjanak minket visszajelzést adni – és talán pénzt is spórolnánk nekik.”

A Williams versenyzője, Alex Albon szerint a szabadedzéseken alaposan ki kell ismerniük az újításokat.

„Úgy érzem, hogy talán vesztett egy kicsit a karakteréből a pálya. Szerintem az új kerékvetők miatt egy kicsit általánosabb lett. Általánosságban Monza elég sajátos stílusú pálya volt. Elég rázós volt, de ez nem feltétlenül rossz dolog.”

„A kerékvetők pedig elég egyediek voltak. Meglátjuk, hogyan alakul. Azt hiszem, sok felfedezés lesz a két szabadedzés során. Szerintem nagy kérdőjel lesz, hogy ezeket a kerékvetőket használhatod-e vagy sem, és hogy mennyire lehet őket használni.”

A Forma-1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton ugyanakkor azt mondja, ő a véleményezéssel megvárná a pénteki szabadedzéseket.

„Nem akarom megítélni, mielőtt vezettem volna rajta. Lehet, hogy beülünk, és ez lesz a legjobb dolog, és a valaha volt legjobb változtatások. Szóval nem akarom előre elítélni. Végső soron imádtuk, ahogy volt. Évek óta rendkívül rázós volt sok helyen, és ez hatalmas részét képezte a pálya karakterének. A kerékvetők is, amelyek szerintem több mint 20 éve szinte ugyanazok voltak. Szóval ez egy nagyon-nagy változás. De ettől ez még ugyanaz a pálya.”

Hamilton és Leclerc diplomatikusan fogalmazott | Fotó: AG Photo

A Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc emellett rámutatott, egy idő után minden pályán szükség van felújításra.

„Most még nehéz megítélni. Az aszfalt kapcsán is végül eljön az a pont, amikor meg kell újítani. Szóval nem az a helyzet, hogy éveken át meg tudják tartani ugyanazt az aszfaltot. Mert egy idő után túl rázós lesz. És különösen a Forma-1-es autóink miatt, amelyek nagyon alacsonyan futnak, a pályákat meg kell újítani. Szóval ezzel nincs problémám.”

„A kerékvetőkkel kapcsolatban igaz, hogy néhány pályán vannak történelmi kerékvetők. És ha meg is újítják őket, úgy gondolom, hogy Kanadában is így történt idén, hogy pontosan ugyanazt az alakot tartották meg, ami jó dolog. De még nem próbáltam ki ezeket itt. Szóval lehet, hogy még jobbak lesznek a régiekhez képest. De erről többet tudok mondani, ha már kipróbáltam.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kritizálják az új monzai kerékvetőket az F1-es versenyzők
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!