Mint ismert, a patinás brit istálló komoly újításokat vonultatott fel a múlt hétvégi Holland Nagydíjon, ezek között volt egy továbbfejlesztett padlólemez is, amit Alex Albon használatott az időmérőn is. A fiatal tehetség nem is ment rosszul, a 8. helyet szerezte meg, később azonban kizárták őt a kvalifikációról, mert az új padlólemezt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőrei szabálytalannak minősítették.
Azóta az is kiderült, az új elem néhány milliméterrel tért csak el a szabálykönyvben meghatározott méretektől, James Vowles csapatfőnök elmondása szerint annak hátsó része volt túl széles.
„A 400-as csiszolópapír egy órán át tette a dolgát” – mondta a szakember, amikor arról faggatták, hogyan oldották meg a problémát a másnapi versenyre.
Vowles arról is beszélt, jelenleg is vizsgálják, miért mérték el az új elemet, szerinte ez is jól mutatja, mennyire komplex problémával állnak szemben.
„A gyárban két jóváhagyási módszerünk van. Az első a sablonos ellenőrzés, amely alapvetően a szabályos padlólemez szélességét reprodukálja, és ennek megfelelően illeszkedik. A második ellenőrzés az autónál történt az üzemben, amit kedden [Zandvoort előtt] végeztünk el, és mindkét ellenőrzés azt mutatta, hogy az autó lényegében szabályos volt.”
„Csütörtökön azonban volt egy további ellenőrzés, amely azt mutatta, hogy az autó kicsit túllépi a határt, és amikor kicsit mondok, akkor alapvetően tizedmilliméterekről beszélek. Azonban tettük két dolgot. Mindig folyamatosan állítjuk a padlólemezt, hogy aerodinamikailag a megfelelő tartományban legyen, és személy szerint úgy hiszem, hogy az egyik ilyen beállítás a padlólemezt egy kicsit szabálytalanabbá tette, ami így átlépte a határt.”
„Ilyen helyzetekben mindig próbálod a dolgokat nullához közelíteni, és nem akarod, hogy két milliméterrel alatta legyél. De ez nem mindenhol fontos a padlólemezen, ám van néhány régió, ahol az. Mint kiderült, ahol mi szabálytalanok voltunk, ott aerodinamikailag egyáltalán nem volt fontos. Könnyen lehettünk volna ez alatt a határ alatt.”
Vowles elárulta, változtattak a folyamatokon a gyárban, hogy hasonló problémákkal ne szembesüljenek. A szakember szerint a lényeg az, hogy a Williams nem végzett elég jó munkát a szkennelések során, és meg kell bizonyosodniuk a folytatásban arról, hogy pontosan ugyanolyan procedúrákat reprodukálnak, mint amilyeneket az FIA is végez.