A verseny után Piastri elárulta, ő is komolyan fontolgatta az egykiállásos stratégiát, amit Leclerc végül sikeresen alkalmazott. „Nyilvánvalóan nem vettem annyira komolyan, amennyire kellett volna” – mondta a McLaren versenyzője. „Számomra nagy kockázatot jelentett volna ez a taktika. Az egész hétvégén nagy téma volt a gumik szemcsésedése. Már az első etapban, amikor a közepes keveréken voltunk, elég nehéz volt a helyzet. Amikor másodszor is kiálltam a bokszba, a bal első gumi erősen szemcsésedett, és egyre lassabb lettem. Így tehát észszerű döntésnek tűnt újra kiállni.”
Piastri elismerte, visszatekintve az egykiállásos stratégia lett volna a helyes döntés, de a verseny közben rendelkezésre álló információk alapján túl kockázatosnak tűnt ez a megoldás. „Senki sem számított arra, hogy Charles esetében megszűnik a szemcsésedés. Utólag visszagondolva egyértelműen az egyszeri kiállás volt a jó döntés, de a verseny közben az összegyűjtött adatok alapján ez rendkívül kockázatosnak tűnt.”
A verseny egyik döntő pillanata az első körben történt, amikor Piastri megelőzte csapattársát, Lando Norrist a második sikánban. „Később fékeztem, és sikerült kívülről elmenni mellette. Igazából nem volt benne sokkal több ennél. Mindketten sérülés nélkül megúsztuk. Tudtam, hogyha rálépek a fékre, előrébb kerülök, és így is lett. Végül 38 körön át győztes pozícióban voltam, szóval számomra ez egy jó első kör volt.”
Piastri optimistán tekint a konstruktőri bajnokságra, ahol a McLaren most már mindössze 8 pontra van a Red Bulltól. „Nagyon magabiztosak vagyunk. Több mint 100 pontot hoztunk rajtuk, szóval elégedettek vagyunk azzal, ahogy haladunk.”
A McLaren számára tehát továbbra is nyitott a lehetőség, hogy a szezon végére megelőzze a Red Bullt a konstruktőri bajnokságban, különösen egy ilyen erős monzai szereplés után.