Optimizmus: Bakuban és Szingapúrban is ütőképes lehet a Ferrari - F1VILÁG.HU

Optimizmus: Bakuban és Szingapúrban is ütőképes lehet a Ferrari

HIRDETÉS
A Ferrari számára a 2024-es Forma-1-es szezon eddigi hullámvasútjának legújabb állomása a Monzában aratott diadal, amely új reményeket ébresztett a Scuderia háza táján. A hazai pályán elért győzelem után a csapat bizakodva várja a világbajnokság következő két futamát, az Azeri Nagydíjat és a Szingapúri Nagydíjat, mivel ezek a pályák kedvezhetnek az SF-24-es kódjelű versenyautónak.
LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, portrait during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy - Photo Florent Gooden / DPPI

Monzában a Ferrari mesteri teljesítményt nyújtott, Charles Leclerc vezetésével megszerezte a csapat történetének 20. győzelmét a sebesség templomában. Ez a siker különösen édes volt, hiszen a maranellói gárda hatalmas közönség előtt diadalmaskodott, és újra bebizonyította, hogy képes a legjobbak között versenyezni.

Az SF-24-es autóhoz Monzában bevetett fejlesztések pedig nem csupán az olasz pályára készültek. A Ferrari mérnökei olyan aerodinamikai módosításokat hajtottak végre, amelyek nemcsak a nagy sebességű egyenesekben nyújtanak előnyt, hanem a gumik kezelésében is nagyobb rugalmasságot biztosítanak a pilótáknak. Ennek köszönhetően Leclerc kiváló versenytempót diktált, és a csapat egyetlen kiállással is képes volt megőrizni gumijainak állapotát, míg más alakulatok kettő kerékcserével teljesítették a távot.

A Scuderia most optimistán várja a következő két futamot, különösen, mivel a bakui és szingapúri pályák hasonló jellemzőkkel bírnak, amelyek kedvezhetnek az SF-24-esnek. Baku a hosszú egyenesekkel és éles kanyarokkal, valamint Szingapúr, amely a lassabb, technikás szakaszairól híres, ideális terep lehet a Ferrari számára, amely továbbra is kihasználhatja a Monzában látott aerodinamikai előnyöket. Az továbbra is igaz, hogy az SF-24-es nem egy “szöcske”, amely pattog a rázóköveken és a hosszú, íves kanyarokban, és bár kevesebb leszorítóerővel rendelkezik, mint néhány riválisa, mégis versenyképes lehet Bakuban és Szingapúrban (ahol tavaly Carlos Sainz nyert).

Az SF-24-es nemcsak az egyenesekben, de a kanyarokban is jobban teljesít, amit az autó átdolgozott orra és motorborítása segít elő. Ezek a fejlesztések jelentősen javították az autó irányíthatóságát, és nagyobb rugalmasságot biztosítottak a versenystratégiában, lehetővé téve, hogy a Ferrari a különböző pályákon is versenyképes maradjon.

A Ferrari különös hangsúlyt fektetett az SF-24 padlólemezére, amelynek feladata volt a pattogás kiküszöbölése: a cél teljesült, egy olyan megoldással, amely nem növeli a leszorítóerőt, de jobban vezethetővé teszi az autót a pilóták számára, nagyobb magabiztosságot adva nekik, hogy kihozzák a vörös autóban rejlő maximális potenciált.

A csapat belső összhangja is ígéretes. Charles Leclerc Monzában megmutatta, hogy nemcsak gyors, hanem mesterévé vált a gumik kezelésének is, ami kulcsfontosságú lehet a következő versenyeken. Emellett Carlos Sainz, aki az idény végén elhagyja a csapatot, szintén fontos szerepet játszott Leclerc sikerében, amikor Monzában feltartotta a McLaren pilótáját, Oscar Piastrit.

A Ferrari így most Szingapúrig ad magának időt, hogy megértse, milyen szerepe lehet ebben a bajnokságban. Ha az SF-24-es valóban olyan rugalmasnak bizonyul, mint amilyennek Monzában mutatta magát, akkor a Scuderia komoly kihívóvá válhat a konstruktőri bajnokságban is, ahol eddig a Red Bull és a McLaren dominálta a mezőnyt.

A következő két verseny tehát sorsdöntő lehet a Ferrari számára, de a jelek szerint a vörösök készen állnak arra, hogy folytassák Monzában megkezdett menetelésüket, és újabb diadalokkal erősítsék meg helyüket a mezőnyben.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Optimizmus: Bakuban és Szingapúrban is ütőképes lehet a Ferrari
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!