A Red Bull közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson - F1VILÁG.HU

A Red Bull közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson

HIRDETÉS
A Red Bull motorsport-tanácsadója, dr. Helmut Marko elárulta, annak idején, miután szakítottak a Renault-val, közel álltak ahhoz, hogy a Mercedes motorjaival versenyezzenek tovább a Forma-1-ben. Végül Toto Wolff vétózta meg a megállapodást.
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1ZSYX9PEH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

A hibrid éra kezdete 2014-től a Mercedes dominanciájáról szólt, miközben a korábban sorozatban négy bajnoki címet nyerő Red Bull sokat küszködött – főképp a Renault gyenge és megbízhatatlan motorja miatt. Bár Daniel Ricciardo a szabályozás első évében három versenyt is meg tudott nyerni, az istálló pedig másodikként zárt a konstruktőrök versenyében, elmondható, hogy komoly repedés keletkezett a Red Bull és a Renault kapcsolatában.

Ezt követően az energiaital-gyárosok még további négy idényen át használták a franciák erőforrásait, mielőtt 2019-ben Honda-motorokra váltottak. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanakkor a minap egy interjúban felfedte, ezt megelőzően sikerült meggyőznie a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschizet arról, hogy a továbbiakban a Mercedes motorjait használják – sőt, meg is állapodtak a németek akkori nem ügyvezető elnökével, Niki Laudával.

„2014-ben, amikor az új motorszabályok életbe léptek, sajnos a motorbeszállítónk nem tudott versenyképes motort készíteni” – mondta Marko az Inside Line című podcastben a Renault-val kapcsolatban.

„Elég nagy volt a rivalizálás a Mercedesszel, és a főnökünk [Mateschitz] sem volt nagy rajongójuk. Azt mondtam: ‘Figyelj, ezzel a motorral már nem tudjuk motiválni az embereket, mert mindenki tudja, hogy ezzel a motorral nem lehet nyerni.’”

„Volt egy megállapodásunk a Mercedesszel, egy kézfogásos üzlet Laudával, amit Toto [Wolff] nem támogatott, így az üzlet nem valósult meg.”

Ezt követően váltott a Red Bull Honda-motorokra, noha a japán gyártó 2015-ös visszatérése után nem tudott eredményes lenni az F1-ben. 2018-ban ugyanakkor a Toro Rosso révén az energiaital-gyárosok elkezdték felépíteni partnerségüket a japánokkal, ami aztán végül gyümölcsöző is lett.

„A Hondához fordultunk” – folytatta Marko. „A Honda abban az időszakban nem volt versenyképes a McLarennel, de volt némi belső információm arról, hogy mit terveznek, így azt mondtuk: ‘Igen, vállaljuk ezt a kockázatot.’”

„Úgy gondoltam, hogy ez nem is kockázat, mert tudtam, mennyit költöttek a próbapadokra. Komolyan gondolták.”

„Szóval megváltoztattuk a motort. Abban a pillanatban… hogy is mondta [Fernando] Alonso, F2-es szint vagy motorerő, vagy valami ilyesmi? Bátor döntés volt. Mi mindig bátor döntéseket hoztunk. Szóval egy kicsit olyan volt, hogy kockázat nélkül nincs élvezet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull közel állt ahhoz, hogy Mercedes-motorokra váltson
Apja szerint nem kizárt, hogy Verstappen szünetet tart F1-es pályafutásában
Horner Monza környékén azt hitte, elúszik Verstappen bajnoki címe
2025-re is hasznos lesz a Mercedes furcsa Las Vegas-i dominanciája
Horner szerint Verstappen is ugyanazt a nyomást érzi, mint anno Senna, Schumacher és Hamilton

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!