Rosberg 2010-ben lett az F1-be akkor visszatérő Mercedes gyári versenyzője, és három éven keresztül együtt versenyzett Michael Schumacherrel, akit mindannyiszor sikerült is legyőznie a bajnoki összetettben. A visszavonuló Schumacher helyét aztán 2013-ban Lewis Hamilton vette át, akivel Rosberg négy szezonon át versenyzett a Forma-1-ben. Első közös évükben Hamilton 18 ponttal gyűjtött többet a német pilótánál, 2014-ben és 2015-ben pedig a brit versenyző világbajnok tudott lenni, Rosberg pedig mindkét alkalommal az ezüstérmes pozícióban végzett.
A 2016-os idényre aztán a most 39 esztendős versenyző felszívta magát, és végül sikerült is felülkerekednie Hamiltonon – igaz, az idény kettejük elképesztő rivalizálásáról szólt, mely nem egyszer balesethez vezetett.
„Michaelt sikerült legyőznöm csapaton belül – oké, nem volt már a legjobb formájában, de le tudtam győzni, ami fontos volt” – mondta Rosberg egy pódiumbeszélgetés során. „Aztán azt mondták, oké, megkapod Lewis Hamiltont!”
„Úgy voltam vele, ‘te jó ég, ennél nem is lehetne nehezebb dolgom’. Szóval beültették mellém, csapattársnak Lewis Hamiltont, akiről bizonyára a többség tudja, hogy most minden idők legjobbja. 13 éves korom óta versenyeztem ellene – amikor tehát először versenyeztem ellene, egy 13 éves gyerek voltam. Csapattársak voltunk, akkoriban legjobb barátok. Legjobb barátok és riválisok a Mercedes/McLaren gokartcsapatában. Mindig az első és második helyeken értünk célba – sajnos mindig ő volt az első, én pedig a második! De ő tényleg egy hihetetlen tehetség.”
„Ami a gokartozást illeti, ott minden a természetes képességekről szól, ezek jobban számítanak, mint bármi más. Ő pedig talán fél százalékkal többel rendelkezett ezekből a természetes képességekből. Ami az én szerencsém, hogy amikor az ember megérkezik a Forma-1-be, ott már sokkal többről szól a dolog, mint pusztán az istenadta képességek. Csapatjátékosnak kell lenned, együtt kell dolgoznod a mérnökökkel, hogy tökéletesre faragd az autót – én pedig rajongtam a mérnöki dolgokért –, és fel kell készítened magad mentálisan is. Itt egy csomagra van szükség, és ez volt az én esélyem.”
Rosberg a pódiumbeszélgetés során egy fotót is mutatott a 2016-os Spanyol Nagydíjon történt ütközésükről: emlékezetes, a Mercedesek az első sorból vágtak neki a barcelonai futamnak, majd néhány kör után összeütköztek egymással és mindketten kiestek. Rosberg elárulta, ezt követően lépett közbe a Mercedes, a katalán baleset pedig akkori árfolyamon bő 110 millió forintjába került.
„Nagyon-nagyon kemény volt, és volt néhány komoly ütközésünk is. Ez a fotó például… Ezután a csapat letett egy szerződést az asztalomra, amiben az állt, illetve a szerződés címsora az volt, hogy mostantól az általad okozott károk 50 százalékát te fizeted, ha a csapattársaddal ütközöl. Muszáj volt aláírnom, nem volt választásom. Ez a baleset 360 ezer eurómba került. Szóval képzelhetitek, hogy ezután egy kicsit óvatosabb voltam, egy kicsit kevesebb ütközésünk volt!”
„Szóval voltak igazán extrém helyzetek, amiket kezelnünk kellett, miközben senki sem tud igazán tanácsot adni, ez tényleg egy első tapasztalat. 1500 alkalmazottunk volt a Forma-1-es csapatnál. 1500 alkalmazott, és mindegyikük karácsonyi bónusza azoktól az eredményektől függött, amiket te elértél a pályán – és aztán jön egy ilyen baleset, ami után a Red Bull nyeri a futamot… Ez kész katasztrófa, a lehető legrosszabb forgatókönyv.”
WATCH: Hamilton and Rosberg crash out on opening lap 😯 😱 😠
— Formula 1 (@F1) May 15, 2016
VIDEO >> https://t.co/V08JNydAoy #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/X1Rzyxl8BQ
Hamiltonnak és Rosbergnek ezt követően egyébként még Ausztriában is volt egy utolsó körös ütközése, akkor a Mercedesek szintén az élen csatáztak egymással a győzelemért.