A német istálló még Spában, a szabadedzéseken vetett be egy továbbfejlesztett padlólemezt, ám mivel azzal meglehetősen váratlan viselkedést produkált a W15-ös kódjelű versenyautó, sem George Russell, sem Lewis Hamilton nem használta azt a versenyhétvége érdemi részében.
A spái küszködés ellenére viszont a Mercedesnél meg voltak győződve arról, hogy az újítás előrelépést jelentett a teljesítmény tekintetében, és miután a Holland Nagydíjon összehasonlító teszteket végzett a csapat, végül az új specifikáció fel is került az autókra az időmérőre és a versenyre.
A Mercedes azonban a nyári szünet után kiábrándító versenyeket futott, az istálló pedig úgy döntött, Bakuba el sem viszi magával a módosított padlólemezt, hogy kipróbálja, autói hogyan teljesítenek anélkül. Bár a csapatnak nem volt szerencséje Azerbajdzsánban, emiatt pedig nem is tudott egyértelmű válaszokat kapni, végül úgy döntöttek, Szingapúrba sem viszik magukkal a fejlesztést.
Mivel a csapat gyárában gőzerővel dolgoznak már azon a fejlesztési csomagon, amit várhatóan az Amerikai Nagydíjon vet be a Mercedesnél, a döntés azt jelenti, hogy minden bizonnyal a spái padlólemez már nem kerül vissza a versenyautókra. Toto Wolff csapatfőnök ugyanakkor elárulta, az egyensúllyal kapcsolatos problémák a régi változattal is felütötték a fejüket.
„Továbbra is szenvedtünk ugyanattól az egyensúlyproblémától, amit az új padlólemez esetében is láttunk. Szóval Szingapúrban ugyanaz kerül fel” — mondta a szakember. „Ezzel kell versenyeznünk. De valószínűleg Austinban új specifikációra váltunk.”
Az Austinban érkező fejlesztésekről beszélve Andrew Shovlin pályaműveletekért felelős igazgató nemrég arról beszélt, egy komolyabb csomagról van szó.
„Mint tudjátok, a versenyautó specifikációja mindig fejlődik, mindig próbálunk javítani a teljesítményen minden versenyre” – magyarázta. „De jelenleg a fő célunk egy nagyobb csomag bevetése Austinban. Aztán jön az év utolsó hat versenye, és utána már kisebb dolgok lesznek. De azt elárulhatom, hogy jelenleg egy nagyobb fejlesztésen dolgozunk, amit az austini versenyen vetünk be.”
Nyitókép: Tóth Zsombor