A McLaren hátsó szárnya a múlt hétvégi Azeri Nagydíjat követően került a figyelem középpontjába, miután a belső kamerás felvételeken jól látszott, zárt DRS-állásnál annak felső terelőlapja nagy sebességnél felfelé hajlott. A megoldásnak köszönhetően csökkent az autó légellenállása, egyúttal nőtt a végsebessége a hosszú egyenesekben.
Bár az MCL38-as kódjelű versenyautó átment a technikai ellenőrzéseken — tehát nem volt szabálytalan —, az FIA szerdán jelezte, alaposan kielemzi a Bakuban látottakat, és fenntartja a jogot arra, hogy módosítson a regulákon.
Sajtójelentések szerint a sportot irányító testület fel is szólította a McLarent, hogy változtasson hátsó szárnyán. Bár a csapat továbbra is használhatja a bakui hátsó szárnyat azokon a pályákon, melyekre tervezték, intézkedéseket kell tennie annak érdekében, hogy a felső szárnyelem ne legyen rugalmas.
Bár az FIA szabályainak követelményei pusztán a statikus terheléses tesztekre vonatkoznak, a szárnyak viselkedésének más szempontjai is számítanak a szabályosság szempontjából. Ezeket egy régóta érvényben lévő technikai irányelv tisztázza a csapatok számára. Ebben az áll, hogy bár természetes, hogy az alkatrészek meghajlanak a megnövekedett aerodinamikai terhelés hatására, az FIA nem tekinti szabályosnak azokat az alkatrészeket, amelyeket szándékosan úgy terveztek, hogy egy meghatározott módon mozogjanak.
A TD34-es technikai direktívában az FIA kimondja, hogy nem tartja szabályosnak azokat a “terveket, amelyek szerkezeti jellemzői másodlagos paraméterek hatására változnak meg, hogy a pályán való futás során eltérő elhajlási tulajdonságokat mutassanak, mint az FIA ellenőrzései során, álló helyzetben. A másodlagos paraméterek például lehetnek a hőmérséklet, az aerodinamikai terhelés, és a többi”.
Az FIA döntése, hogy felkéri a McLarent a hátsó szárny módosítására, azután született meg, hogy néhány rivális csapat nyugtalanságát fejezte ki a trükkös megoldás miatt.