Ahogyan arról nemrég lapunk is beszámolt, a nemzetközi sajtó információi szerint a McLaren nem használja tovább azt a trükkös hátsó szárnyat, mely a múlt hétvégi Azeri Nagydíjat követően került a figyelem középpontjába. A ‘mini-DRS’ néven emlegetett megoldás lényege, hogy a DRS zárt állásánál a hátsó szárny felső terelőlapja nagy sebességnél felhajlott, ezáltal csökkentve a McLaren autójának légellenállását, egyúttal növelve a végsebességét.
A McLaren a trükkös megoldás alkalmazásával nem szegte meg az FIA szabályait, az autó pedig rendre átment a terheléses teszteken, a szövetség azonban a napokban jelezte, kivizsgálja a brit istálló megoldását. Pénteken aztán a McLaren közleményt adott ki, ebben azt írták, nem az FIA kötelezte őket a változtatásra, ők ajánlották fel azt.
„Noha a bakui hátsó szárnyunk minden szabálynak megfelel és az FIA összes elhajlást ellenőrző tesztjét teljesítette, a McLaren proaktívan felajánlotta, hogy kisebb módosításokat hajt végre a szárnyon az FIA-val folytatott egyeztetést követően” — áll a csapat által kiadott közleményben.
„Arra számítunk, hogy az FIA-nak hasonló egyeztetései lesznek a többi csapattal is az ő hátsó szárnyaik megfelelőségével kapcsolatban.”