Marko: Túl elavult a szélcsatornánk, az új sokat segít majd - F1VILÁG.HU

Marko: Túl elavult a szélcsatornánk, az új sokat segít majd

HIRDETÉS
Komoly előnyt fog jelenteni az új szélcsatorna a Red Bull Forma-1-es csapata számára, az energiaital-gyárosok azonban jövőre még biztosan nem használhatják azt.
GEPA-0407074456 - BEDFORD,ENGLAND,04.JUL.07 - FORMULA 1, MOTORSPORT - Christian Horner presents the Red Bull wind tunnel. Image shows team principal Christian Horner (Red Bull Racing) in the wind tunnel. Photo: GEPA pictures/ Mathias Kniepeiss // GEPA pictures/Red Bull Content Pool // SI201412179211 // Usage for editorial use only //

Miközben az ellenfelek — köztük a mostanság remeklő McLaren — egyre modernebb technológiákat — köztük szélcsatornákat — használnak, a Red Bull a mai napig azt a létesítményt használja, melyet még a II. világháború után építettek katonai repülőgépek fejlesztéséhez.

Az osztrák csapat persze szeretne előrelépni ezen a téren, az építési munkálatok már elkezdődtek, ám a létesítmény leghamarabb 2026-ban állhat majd szolgálatba — mindez pedig azt jelenti, hogy a 2027-es versenyautó komplett fejlesztését végezhetik itt.

„Egy modern szélcsatorna segíteni fog bennünket” – mondta dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.com című internetes lapnak. „A mi szélcsatornánk közvetlenül a II. világháború után épült. Ennek természetesen megvannak a hátrányai. Nagyon sok időbe telik, amíg a hőmérsékletet növelni tudjuk benne.”

„Egyszerűen elavult. Messze vagyunk attól, hogy naprakészek legyünk a legújabb technikákkal, ezért remélem, hogy az új szélcsatornánkat 2026-ban már használni tudjuk.”

A Red Bull jó formában kezdte a 2024-es bajnoki évadot, az idény során azonban egyre inkább lemaradt ellenfeleitől, mostanra pedig a konstruktőri versenyben is elveszítette a vezetést. A csapat főleg az RB20-as versenygép egyensúlyával küszködik, a soron következő Amerikai Nagydíjra azonban olyan fejlesztésekkel érkezik majd, melyek reményeik szerint megoldják a problémákat.

„Nagyon keményen dolgoztunk a fejlődésen” – mondta Marko. „De szerintem a valódi teljesítménykülönbség csak Austinban fog megmutatkozni. Ott lesz valami más lesz majd.”

„De egyetértek [Christian] Hornerrel – Monza több volt, mint egy figyelmeztetés. Ez volt a legrosszabb versenyünk… nem is emlékszem, mikor volt utoljára ilyen rossz. A stratégiát, a bokszkiállásokat, a sebességet tekintve nagyon elmaradtunk.”

„Most legalább elkerülhetjük, hogy apró változtatások tönkretegyék a teljesítményt, vagy hogy 6-7 fokos hőmérsékletkülönbségek befolyásolják azt. Maxnak csak egy olyan autóra van szüksége, amely jól tapad elöl.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Marko: Túl elavult a szélcsatornánk, az új sokat segít majd
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!