Ecclestone szerint az F1 nem elég elkötelezett a Németországba való visszatérés mellett - F1VILÁG.HU

Ecclestone szerint az F1 nem elég elkötelezett a Németországba való visszatérés mellett

HIRDETÉS
Bernie Ecclestone, a Forma-1 korábbi teljhatalmú ura kételkedik abban, hogy Stefano Domenicali, a sport jelenlegi vezetője komolyan törekedne arra, hogy a Német Nagydíj visszakerüljön a versenynaptárba.
Bernie Ecclestone

Ecclestone több mint 40 évig vezette a Forma-1-et, mielőtt 2017-ben eladta azt a Liberty Médiának, és elmondása szerint „kiábrándító”, hogy Németország nem rendez futamot. A verseny egykor stabil pontja volt a Forma-1-es naptárnak, de 2019 óta nem szerepel a programban, 2015-ben és 2017-ben is kimaradt.

A Nürburgring ugyan 2020-ban a Covid-időszak alatt megrendezte az Eifel Nagydíjat, de azóta a száguldó cirkusz nem tért vissza az országba. Ez különösen meglepő annak fényében, hogy a német versenyzők, mint Michael Schumacher és Sebastian Vettel és Nico Rosberg, az elmúlt 30 évben 12 világbajnoki címet nyertek, ráadásul a Mercedes is rendkívüli sikereket tudott elérni a hibrid érában.

„Kiábrándító, hogy a Forma-1 Németországban szinte elaludt” – mondta Ecclestone az RTL-nek adott interjújában. „Az én időmben valószínűleg Németországból kaptam a legnagyobb támogatást. Most azonban úgy tűnik, nincs meg a pénzügyi hajlandóság arra, hogy visszahozzák a Forma-1-et.”

Domenicali korábban többször is hangsúlyozta, hogy nem a Forma-1 akarata hiányzik ahhoz, hogy Németországban versenyezzenek, hanem a megfelelő pénzügyi háttér és a promóterek támogatása. Ecclestone viszont úgy véli, hogy Domenicali inkább az amerikai tulajdonosok elvárásainak tesz eleget: „Szerintem Domenicali azt nyújtja, amit az amerikai tulajdonosok látni akarnak – mindenekelőtt több versenyt. Szóval nem vagyok biztos abban, hogy mennyire elkötelezett az F1 németországi visszatérése mellett.”

Ecclestone szerint Németországnak szüksége van egy erős vezetőre, aki visszahozza a Forma-1-et az országba: „Németországnak egy erős személyre van szüksége, aki az élen jár és azt mondja: ‘Meg kell tennünk, vissza kell hoznunk a Forma-1-et oda, ahova tartozik, Németországba.’”

A 93 éves ex-vezérigazgató arra is számított volna, hogy a Mercedes nagyobb szerepet vállaljon a hazai nagydíj felélesztésében, annak ellenére, hogy a csapat központja az Egyesült Királyságban található. „Azt gondoltam, hogy a Mercedes talán egy kicsit jobban segíthetne abban, hogy ismét legyen Német Nagydíj. De azt hiszem, nehéz számukra ilyen döntéseket hozni” – tette hozzá Ecclestone.

HOCKENHEIM NEM MONDOTT LE AZ F1-RŐL

A hockenheimi versenypálya vezetői egyébként még augusztusban úgy nyilatkoztak, nem mondtak le a Forma-1-es versenyrendezésről.

„Soha nem szakítottuk meg a kapcsolatot és az egyeztetéseket a Forma-1-gyel” — magyarázta Jorn Teske, a német pálya főnöke. „De lassan és biztosan foglalkozunk a dolgokkal. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy nem termelünk veszteséget. Ezért is van az, hogy kezdetben más projektekre koncentrálunk. 20-25 éves ciklusokban gondolkodunk, nem pedig rövid távban.”

Hirdetés

Ahhoz viszont, hogy a Hockenheimring újra Forma-1-es versenynek adhasson otthont, minden bizonnyal jelentős felújításokra lenne szükség — a Hungaroring szerződéshosszabbításának egyik előfeltétele is a mogyoródi versenypálya rekonstrukciója volt.

„Már kapcsolatban vagyok az új befektetőkkel” — mondta a németországi projekttel kapcsolatban Hermann Tilke, a legismertebb Forma-1-es pályatervező. „Nagyszerű lenne, ha ismét Forma-1-es versenyt tudnánk tartani Németországban.”

„De a Forma-1-hez manapság további kritériumok teljesítése szükséges, nem elég egy tisztességes versenypálya. 2000 helyett most legalább 4-5000 VIP-ülőhelyre, rajongói zónára, koncertekre, sátrakra, konyhákra, és egyebekre van szükség.”

Tilke szerint egy új főépület önmagában 50 millió eurós költségekkel járna a német pályatulajdonosok számára: „Hely lenne rá bőven, a pálya önmagában teljesen alkalmas a Forma-1-re” — tette hozzá.

JÖHET A ROTÁCIÓS RENDSZER

Lapunk értesülései szerint a Forma-1 vezetősége komolyan gondolkodik azon, hogy a következő években rotációs rendszert vezet be, így bizonyos versenyhelyszínek évente váltják majd egymást. Ez adhat reményt a Német Nagydíjnak is.

„Németország mindig is része volt a naptárunknak, és gazdag motorsport- és autóipari hagyománnyal rendelkezik” – fogalmazott Domenicali a minap. „Sajnos azonban manapság nincs ott nagydíjunk. Ez nem azért van, mert mi nem akarjuk, hanem mert a helyzet Németországban megváltozott. Igyekszünk megtalálni a megfelelő partnereket, hogy újra konstruktív párbeszédet folytathassunk.”

„Az Audi érkezik a Forma-1-be, a Mercedes pedig erős partnerünk. Mindenki azon dolgozik, hogy megoldást találjunk, de még nem találtuk meg. A feladatunk az, hogy végre megtaláljuk.”

Domenicali elhintette, 2026-ban megpróbálkoznak majd egy új megközelítéssel – bár nem mondta ki, minden bizonnyal a fent már említett rotációs rendszerre utalt.

„2026-ban valami érdekeset fogunk látni. Európa más szervezőivel tárgyalunk, hogy valami olyasmit hozzunk létre, amit hamarosan bejelentünk. 2026 egy olyan év lesz, amikor sok nagydíjat rendeznek Európában. Jelenleg sok lehetőségünk van.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ecclestone szerint az F1 nem elég elkötelezett a Németországba való visszatérés mellett
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után
A Red Bullnál szuperlatívuszokban beszélnek Verstappenről
Verstappen odaszúrt a McLaren-vezérnek: „Eddig csak a leggyorsabb autóval tudtam bajnok lenni!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!