2026-ban új technikai szabályozások lépnek életbe, amelyek mind az aerodinamikát, mind a motorokat jelentősen érintik. A jelenlegi szabályok tehát 2025-ben utolsó szezonjukat élik az F1-ben, így a csapatoknak most már meg kell osztaniuk erőforrásaikat, hogy mind a 2025-ös, mind a 2026-os projektekre összpontosítani tudjanak.
„A szélcsatornás és CFD-fejlesztések most egy átmeneti fázisban vannak” — mondta McCullough. „Az év ezen szakaszában már a jövő évi autó jelentősebb elemein dolgozunk, amelyek eltérhetnek a mostaniaktól.”
McCullough kifejtette, hogy most van a legnagyobb hangsúly a szélcsatornás fejlesztéseken, mivel sok fontos döntést kell meghozni az autó teljes kialakítását, dinamikáját és a felfüggesztési rendszert illetően.
Bár a csapatok már a 2026-os szabályok bevezetésére is készülnek, az Aston Martin teljesítményigazgatója szerint a 2025-ös autók még mindig jelentős különbségeket mutatnak majd a jelenlegi modellekhez képest.
„Még sokat lehet tenni a jövő évi autó érdekében” – magyarázta a szakember. „Meg kell értenünk az idei autó korlátait, és megpróbálni ezeket orvosolni, legyen az mechanikai, aerodinamikai vagy más probléma. Ez az az időszak, amikor a legfontosabb döntéseket hozzuk meg. A jövő évi autók még mindig jelentősen különbözni fognak. Az idei autók evolúciói lesznek, de mindenki arra törekszik, hogy nagy lépéseket tegyen előre.”
Egyedi ajánlat az F1VILÁG.HU olvasóinak: 5000 Ft értékű üdvözlőbónuszt írunk jóvá Tippmixprós számládon! Ne maradj le: lépj be vagy regisztrálj, és használd az F1VILAG5000 bónuszkódot! Kattints ide a részletekért!