Tavasszal derült ki, Newey közel két évtized után, a jövő év elején távozik a Red Bull F1-es csapatától, azóta pedig már azt is tudni lehet, hogy 2025-től az Aston Martinnál folytatja pályafutását, ahol nemcsak a tervezőrészleg vezetője, hanem a csapat részvényese is lesz.
Newey szolgálatai iránt természetesen több csapat is érdeklődött — köztük volt a Williams is, a brit istállót irányító James Vowles azonban azt mondja, egész egyszerűen nem álltak készen egy olyan kaliberű tervezőmérnök érkezésére, mint Newey.
„Ennek semmi köze nem volt a pénzhez” – mondta Vowles az Auto Motor und Sportnak. „Bár a végén volt egy licitháború, amiben nem akartunk részt venni. Olyan embereket akarok, akik hisznek a projektünkben.”
„Még mindig rengeteg munkánk van, mielőtt megfelelő környezetet tudnánk kínálni egy ilyen szintű szakembernek. Ő túlterhelte volna a csapatunkat, ami az ellenkező hatást válthatta volna ki.”
Vowles hozzátette, hogy Newey valószínűleg frusztrált lett volna a csapat jelenlegi helyzetében. „Nem akarok olyan infrastruktúrát építeni, ami egyetlen emberre támaszkodik.”
Miközben Newey megszerzése nem jött össze, Vowles sikert ért el azzal, hogy megszerezte a Ferraritól távozó Carlos Sainzot, ezzel a Williams beelőzte az Audi és az Alpine ajánlatait is.
„Nem az számít, hogy az Alpine és az Audi nem szerezte meg őt” – mondta Vowles. „Az volt a fontos, hogy a mai Williams már nem ugyanaz a csapat, mint három évvel ezelőtt. Carlos nem írta volna alá azt a Williamsszel, amit a múltban ismertünk.”
Flavio Briatore, az Alpine tanácsadója szerint egy toppilóta nem tud nagy változást hozni, ha nincs mögötte egy ütőképes autó. Vowles azonban nem értett egyet ezzel a kijelentéssel.
„Carlos bármilyen autóval különbséget tud tenni” – mondta Vowles. „Ezért hoztuk őt. Ő előre fog vinni minket, mert teljes szívével és lelkével elkötelezett a csapat iránt.”
A legnagyobb kihívás Vowles szerint az lesz, hogy mindkét autó számára egyformán biztosítsák a fejlesztéseket. „A legnagyobb kihívás az lesz, hogy egyszerre tudjuk kiszolgálni mindkét autót, amikor fejlesztéseket hozunk. Ez nem mindig volt így az idei évben.”