Az egyhónapos „őszi szünet” lehetőséget biztosított a királykategória csapatai számára, hogy egy utolsó nagy lendületet véve előkészítsék azokat a fejlesztéseket, melyekkel arra törekednek, hogy a lehető legjobb formában zárják a 2024-es Forma-1-es bajnokságot.
A fejlesztéseknek komoly jelentőségük is lehet, hiszen az idei világbajnokság még messze nem lefutott, és természetesen az F1 élcsapatai is készültek frissítésekkel az austini hétvégére.
A konstruktőri pontversenyt vezető McLaren egy vadonatúj első szárnnyal és első felfüggesztéssel érkezett az Egyesült Államokba — a wokingi istálló a levegő hatékonyabb áramlását várja az új megoldásoktól, az említett fejlesztésekkel összhangban pedig az első fékhűtésen is módosított a csapat. De a McLaren változtatott a hátsó felfüggesztés illesztésein, valamint a nagy leszorítóerejű hátsó szárnyhoz tartozó gerendaszárny is felkerül az MCL38-asokra.
Mindeközben a Red Bulll a padlólemez további módosításával igyekszik megoldani az RB20-as egyensúllyal kapcsolatos problémáit: az energiaital-gyárosok újragondolták a padlóéleket, hogy növeljék a szívóhatást, de változott az autó motorborítása is — részben azért, hogy hatékonyabbá tegyék a hűtést.
A konstruktőri tabella 3. helyén álló Ferrari egyetlen új elemet sem jelentett le a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), az olaszok az elmúlt néhány versenyen pályára vitt fejlesztéseket igyekeznek még jobban kiismerni, egyúttal szeretnének megerősítést kapni azok megfelelő működéséről egy konvencionálisabb versenypályán is.
Velük ellentétben viszont a Mercedes számos fejlesztést felvonultat ezen a hétvégén: a német istálló új első szárnnyal, új első felfüggesztéssel, módosított padlólemezzel, illetve oldalsó légbeömlőkkel érkezett Austinba, miközben a motorborításon extra hűtőnyílásokat helyeztek el.
Az Aston Martin szintén az autó első szárnyán, motorborításán, illetve a padlóéleken változtatott — ezen módosítások célja pedig egyértelműen a leszorítőerő — és egyúttal a teljesítmény — növelése volt.
Az Alpine autójára módosított első szárny, motorborítás és padlólemez kerül fel, a Sauber az első szárny mellett az első- és hátsó felfüggesztésen módosított, míg a Haas csapata változtatott autójának oldalszekrényein, padlólemezén, valamint motorborításán is.
A Williams a Ferrarihoz hasonlóan nem hozott újításokat Texasba, míg a Visa Cash App RB a teljesítmény növelése érdekében az autó padlólemezén változtatott.