A Red Bull nemrég került a figyelem középpontjába egy eszköz miatt, amely lehetővé teszi, hogy a szerelők a pilótafülke alatt elhelyezett „előke” vagy „T-tálca” magasságát módosítsák egy szerszám segítségével. Bár maga a rendszer nem illegális, a rivális csapatok elégedetlenségüket fejezték ki, mivel azt gyanítják, hogy a Red Bull ezt a rendszert korábban használta az autó időmérő és verseny közötti beállításához, ami a parc fermé szabályainak megszegését jelentené.
Az ilyen módosítás szabálytalan lenne, mivel a parc fermé alatt csak az első szárnyon lehet változtatásokat végezni. A Red Bull azonban határozottan tagadja, hogy valaha is használták volna az állítót ilyen módon, és az FIA is kijelentette, hogy nincs bizonyíték arra, hogy bármelyik csapat megszegte volna a szabályokat.
Ez azonban nem elég Zak Brownnak, aki szerint még mindig sok megválaszolatlan kérdés van az ügy körül, és arra szólította fel az FIA-t, hogy mélyebb vizsgálatot végezzen.
„Nagyon örülök, hogy az FIA foglalkozik az üggyel” – mondta Brown a Sky Sports F1 televíziónak az Amerikai Nagydíj előtt. „Úgy gondolom, hogy egy nagyon alapos vizsgálatra van szükség. Ha valaki a parc fermé alatt bármilyen teljesítményt befolyásoló módosítást végez az autón, az egyértelmű, súlyos szabályszegés, aminek komoly következményekkel kell járnia.”
„Az autó módosítása a parc fermé alatt súlyosan illegális a szabályok szerint. Szóval úgy gondolom, az FIA-nak ki kell derítenie: történt-e ilyen, vagy sem?”
Brown szerint már az a tény is gyanút kelt, hogy a Red Bull az egyetlen csapat, amely ilyen rendszert szerelt az autójába, és felvetette a kérdést, miért választották ezt a megoldást. Emellett kétségbe vonta a Red Bull azon állítását, miszerint az eszköz nem használható, ha az autó teljesen össze van szerelve.
„Amikor olyan ügyesen megfogalmazott nyilatkozatokat hallasz, mint hogy ‘nem lehet használni, amikor az autó teljesen össze van szerelve’… tudom, hogy az autó nem mindig van teljesen összeállítva” – tette hozzá Brown. „És ha az FIA úgy érzi, hogy le kell plombálni ezt az alkatrészt, akkor miért lenne szükség a plombára, ha nem hozzáférhető?”
„A mai világban a transzparencia kiemelten fontos. Még mindig vannak kérdéseim. Tudom, hogy más csapatfőnökök is felteszik ezeket a kérdéseket. Amíg ezekre nem kapunk választ, úgy gondolom, hogy a vizsgálatnak folytatódnia kell, hogy kiderüljön, mi történt valójában.”
Amikor arról kérdezték, hogy szerinte a Red Bull megszegte-e a szabályokat, Brown így válaszolt: „Miért terveznék úgy az autót, hogy benne legyen ez a rendszer, amikor a másik kilenc csapat nem tette ezt meg? Természetesen van véleményem arról, hogy megszegték-e a szabályokat, de úgy gondolom, az FIA-nak nagyon gondosan kell eljárnia annak kiderítésében, hogy történt-e szabályszegés, vagy sem.”