„Nem akarunk zavart okozni” – ezért késik a McLaren új padlólemeze! - F1VILÁG.HU

„Nem akarunk zavart okozni” – ezért késik a McLaren új padlólemeze!

HIRDETÉS
A McLaren úgy döntött, hogy az Amerikai Nagydíjra nem vezeti be új padlólemezét, hogy más fejlesztéseit „mindenféle zavar” nélkül tudja kiértékelni. A wokingi csapat egy átdolgozott első szárnnyal és első felfüggesztéssel érkezett Austinba, valamint módosításokat eszközölt a hátsó fékhűtők és a hátsó szárny területén is.

A patinás brit istálló azonban nem gyorsította fel az új padlólemez bevezetését, amely még fejlesztés alatt áll — annak ellenére, hogy négyhetes szünet volt a szingapúri és az austini futamok között. Neil Houldey, a McLaren műszaki igazgatója elárulta, hogy a csapatnak teljesen biztosnak kell lennie abban, hogy az új padlólemez megfelelően működik, mielőtt gyártásba kerülne.

Houldey hozzátette, hogy az Austinba hozott fejlesztések mérete kicsi, de „lehetőséget adhatnak arra, hogy később javítsunk a teljesítményen”.

Lando Norris is megerősítette ezt a sprintidőmérő után, megjegyezve, hogy az autó „gyakorlatilag ugyanaz”, mint amit Szingapúrban használtak. A brit pilóta megkapta az austini fejlesztések teljes csomagját, míg csapattársa, Oscar Piastri az új első szárny nélkül versenyzett. Houldey szerint fontos volt, hogy az új fejlesztéseket külön-külön értékeljék, ahelyett, hogy mindent egyszerre visznek pályára.

„Sok kisebb fejlesztést hoztunk erre az eseményre. Nem szeretnék túl sok részletbe bocsátkozni a következő versenyek fejlesztéseit illetően, de biztosan érkeznek majd újak” – magyarázta Houldey.

„Amit csinálunk, az az, hogy az év során folyamatosan fejlesztjük az autónkat, és jelenleg az a célunk, hogy olyan dolgokat vigyünk a pályára, amelyekről biztosan tudjuk, hogy működnek. Nem akarunk semmit elhamarkodni. Jó helyzetben vagyunk a bajnokságban, de nem akarunk zavart okozni a csapatban a hozott fejlesztések eredményeivel kapcsolatban. Akkor hozzuk őket, amikor készen állnak.”

Houldey cáfolta, hogy a sprinthétvége korlátozott gyakorlási lehetőségei befolyásolták volna a döntést, és hangsúlyozta, hogy a McLaren biztos akar lenni abban, hogy az új padlólemez érdemes a bevezetésre.

„Ami az aerodinamikai fejlesztéseket illeti, már tudjuk, mit hozunk a következő versenyekre. Ezek készen állnak, de még gyártás alatt vannak a gyárban” – folytatta a szakember. „Akár sprint, akár hagyományos hétvége, számunkra nincs különbség. Teljes mértékben a saját technikai fejlesztéseinkre koncentrálunk, és fontos számunkra, hogy arra figyeljünk, ahol mi tartunk, és ne arra, mit csinálnak más csapatok.”

A műszaki igazgató azt is elmondta, hogy a McLaren jelenlegi pozíciója a bajnokságban, valamint a csapatra irányuló figyelem új kihívást jelent számukra, de megfelelően kezelik a helyzetet: „Tanuljuk, milyen érzés ismét az élmezőnyben lenni, de úgy gondolom, hogy jól kezeljük ezt az új helyzetet.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

„Nem akarunk zavart okozni” – ezért késik a McLaren új padlólemeze!
Az Aston Martin küszködik: Alonso nem lát esélyt a pontszerzésre a sprintfutamon
Perez a gyors kanyarokban szenved Austinban
Zsebeld be az üdvözlőbónuszt, és fogadj az austini sprintfutam győztesére!
Vasseur a Red Bullról: Egyértelmű csalás lenne, ha használták volna!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!