Lawson a szezon utolsó hat futamára tért vissza a faenzai csapatba, miközben a Red Bull Racing mérlegeli lehetőségeit a 2025-ös szezonra, nyíltan elismerték ugyanis, a kiscsapat jelenlegi versenyzői jó eséllyel pályáznak a meglehetősen gyengén teljesítő Sergio Perez helyére. Perez teljesítménye idén nem volt elég kiegyensúlyozott ahhoz, hogy támogassa Verstappent és a Red Bullt a konstruktőri bajnokságban, annak ellenére, hogy a mexikói versenyző nyár elején két évre szóló szerződést írt alá az istállóval.
Lawson nemrég Daniel Ricciardo helyét vette át a Red Bull kiscsapatánál, a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon pedig rögtön a 9. helyen ért célba, miközben csapattársa, Tsunoda képtelen volt a pontszerzésre.
„Ez egy rendkívül lenyűgöző hétvége volt” – mondta Laurent Mekies, a Visa Cash App RB csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes portálnak. „Nagyon örülünk neki, mert ilyen teljesítmény nem a szerencse műve, és nem csupán a tehetségről szól. Ha visszatekintünk az elmúlt évre, amelyet a mérnöki irodában töltött, figyelte az onboard felvételeket, az adatokat, és hosszú órákat töltött a szimulátorban, miközben alig volt lehetősége valójában vezetni az autót, elismerés illeti azért a rengeteg munkáért, amit beletett, kevés azonnali megtérüléssel.”
„100%-ban készen állt arra, hogy beüljön az autóba, úgyhogy gratulálunk. Már a Q1-ben is kinyilatkoztatott, de a hibátlan versenye és a megfelelő tempója egyszerűen tökéletes nyitány volt.”
Lawson versenyzői képességei sem mutatták jelét a rozsdásodásnak, különösen akkor, amikor agresszíven védte pozícióját Fernando Alonso ellen a szombati sprintversenyen. Mekies szerint Lawson nem túlgondolta a helyzetet, csak helyesen védte pozícióit, ami üdítő látvány volt a csapat számára.
Lawson teljesítménye Tsunodát is megérintette, aki csalódott volt a csapat stratégiai döntései miatt. Lawson kemény gumikon kezdett, míg Tsunoda közepeseken, ami miatt a japán versenyző a 14. helyre esett vissza. Mekies elismerte, hogy Tsunoda frusztrációja érthető: „Természetesen értem a csalódottságát. Nem mindennap fordul elő, hogy egy fordított stratégia sikerrel jár. Lawson és [Williams-pilóta] Franco Colapinto is kockáztatott, de nekik bejött.”
Tsunoda most a legnagyobb kihívással néz szembe Lawson személyében, aki a Red Bull előléptetéséért küzdhet.
„Ez egy hatalmas lehetőség számára, hogy még egy szinttel feljebb lépjen” – erősítette meg Mekies. „Pontosan ez az, amit akarunk: két csapattárs, akik hajtják egymást, az egyik gyorsabb az egyik kanyarban, a másik a másikban, és mindketten képesek következetesen jó köröket futni.”
Az RB csapatának pedig szüksége lesz mindkét versenyzőjére, hogy megelőzze a jelentősen javuló Haas alakulatát, amely most két ponttal vezeti a két istálló versenyt a 6. helyért. Mekies hozzátette, hogy az új fejlesztések Austinban jól működtek, és optimista a szezon hátralévő részével kapcsolatban.
„Reméljük, hogy van még benne potenciál. Most 2 pont hátrányban vagyunk a Haasszal szemben, de úgy gondolom, jó alapokkal vágunk neki a szezon utolsó öt futamának Yuki és Liam vezetésével.”